Tak to bohužel je a ještě dlouho bude, zejména v malých obcích. Na zkvalitňování služeb není třeba pracovat, protože základní potraviny v "konzumu" jsou, takže ti, kteří si nedojedou do města, hlady nezemřou no a ti rozmazlení mají auto a dojedou si
Ono úplně stačí okresní město typu Strakonice. Myslím, že by se vedení obchodních řetězců (konkrétně Billy, kterou mám jinak ráda a nakupujeme tam) dost divilo aroganci a lhostejnosti některých prodavaček, které tam zjevně zbyly z dob, kdy musel zákazník smeknout patky a být rád, že mu ty dámy vůbec něco prodají. Některé mladé to od nich "chytly" také, ale na druhou stranu se najdou i takové (většinou hodně mladé), ještě "zpitomělé" školou, kde je učili slušnému chování alespoň v rámci byznysu
, ale ono to nepotrvá dlouho a taky je to semele...
S kočárkem jsem doposud problém neměla nikde, ale je pravdou, že mě v malé obci, ke bydlíme, znají a pevně doufají, že jim tam nic "nevotočim"
Od těchto známých - asi ze 4 obchodů a obchůdků (z nichž dva si pořídily kamery)- vím, že lidi kradou jako straky. Je buřt, jestli s kočárkem nebo bez. Až jsem zírala, jaké jsou měsíční ztráty díky zlodějíčkům. Na dotaz, zda kradou lufťáci, mi bylo řečeno, že sice taky, ale hlavními aktéry jsou místní.
Takže pochopitelná je jakákoli opatrnost, nicméně arogance a automatický předpoklad zákazník=zloděj, je poněkud ponižující a hlavně, kde ja ta hranice mezi tím, že nevadí odliv zákazníků jinam a mezi ztrátami, které způsobí zloději? Jak jako obchodník uvažovat? Počítat spíše s příjmy od spokojených zákazníků, nebo je raději odehnat, aby se zmenšila pravděpodobnost ztrát kvůli zlodějům?