4.4.2011 9:41:24 Máří2
Strach
Paní učitelka v příběhu Davida měla evidentně strach z jeho diagnózy. Právě tento strach a dosud nedostatečná informovanost o autismu je leckdy brzdou integrace ze strany vzdělávacího zařízení.
Mnoho pedagogických pracovníků má pojem poruchy autistického spektra dosud naplněn obrazem nekomunikujícího tvora s nezvladatelnými záchvaty vzteku. Přitom jde opravdu o široké spektrum diagnóz a v podstatě každý autista je jedinečný, je téměř nemožné najít dva s naprosto stejným klinickým obrazem.
Ne pro každé dítě s diagnozou poruchy autistického spektra je vhodná integrace. Ale rovněž je jich spousta s lehčí symptomatikou a vysoce funkčních, kteří jsou zbytečně zatracováni právě z důvodu nevědomosti a strachu.
Přimlouvám se za větší osvětu v této oblasti. O problematice hyperaktivních dětí a specifických poruch učení (dyslexie, dysgrafie, dysotrografie) už se také ví více, nyní je čas pro téma autistů.
Jen mě zaráží, že vstřícná paní ředitelka si paní učitelku, organizující petice rodičů, nedokázala srovnat...
Odpovědět