Ohledně těch přírodovědných seriálů - dovolím si s tebou nesouhlasit - ne, že by mě tedy tyto seriály přiměly navštívit třeba džungli, ale minimálně prohloubit vztah k přírodě jako takové (jaké vesnické dítě jsem byla v přírodě, jen co jsem otevřela dveře ven) a široké znalosti o ní mi dát dokázaly.
Naši nás vždycky jako malé (ještě za totáče) v pátek večer v 8:00 po koupání posadili před TV a my s bráchou koukali na přírodopisný seriál, který právě v ten den večer běžel. Takhle to bylo pravidelně spoustu let. Oni oba to sledovali s námi. A musím říct, že jsme to měli všichni moc rádi - dívali jsme se na to do té doby, než to zrušili. Já osobně jsem to fakt milovala.
No a když jsem pak byla ve 4-té třídě 2 měsíce v nemocnici a chodila tam i "do školy", ve společné hodině přírodovědy jsem oproti všem hospitalizovaných dětem vždy excelovala (bylo to hromadné vyučování od 1-třídy do 8-mé, nějaké části výuky byly společné pro všechny děti + indivindy úkoly podle věku). Zatímco oni nedokázali poznat ani obyčejného bažanta, já znala všechny zvířata a spoustu věcí o nich. Učitelka mě tehdy po první hodině požádala, ať už se nehlásím, protože vidí že to všechno znám a abych dala taky prostor ostatním...
Takže zrovna o těch přírodopisných seriálech to až tak neplatí ...
Mého synka tento typ seriálů prozatím nebere - lítá pořád v dinosaurech - sleduje o nich DVD od BBC a fakt je až neuvěřitelné, co všechno o nich ví... v knihovně jsme známí půjčovači dinosauřích encyklopedií - tam si doplňuje to, co v televizi nestíhá (chce, abych mu četla i takové, pro mne nezáživné pasáže o geologických obdobích, posunu desek atp.
to nebaví ani mě, tedy).. oslím můstkem se přes dinosaury jednoduše a přirozeně dostáváme k nejrůznějším přírodním jevům jako třeba pohyb kontinentů, vznik pohoří, sopek, oceánů, vývoj živočišných druhů a člověka .... právě jsme tak nějak na úrovni pravěkých lovců ... doplňujeme to DVD byl jednou jeden život....a předpokládám, že se postupem let dostaneme nenásilně až na současnou faunu a flóru:) a já se budu koukat s ním tak, jako doposud...
- i když zvířat zná hodně - v Praze je kupříkladu volně a zblízka možno často vidět spousta ptáků, které ve volné přírodě sotva zahlédnete (sojka, straka, poštolka atp. )... ale sledovat filmy o přírodě ho ještě moc nebere...
Dnes večer jsme spolu kupříkladu řešili, kdo je silnější, jestli sob, los nebo jelen...
ONo jde totiž hlavně o to, jestli je dítě rodiči k přírodě vedeno a jestli mu oni o ní mají co zajímavého říct - pokud ne, protože znalosti nejsou, není divu, že se dítku vztah k ní buduje obtížněji...