20.9.2011 3:31:03 HS
"soukromá školka" ... zájmové kroužky
Dceru /necelých 5 let/ jsem zapsala do soukromé školky (z hlediska zákona je to opravdová školka, ne napodobenina jako většinou ty soukromé zařízení jsou a vydávají to za "školičku", "klub" apod.), protože jsme kvůli stěhování "prošvihli" zápis a tudíž není šance se během roku dostat do běžné školky v místě bydlište...
Výsledek je, že moje dítě denně dochází do zařízení, kde je obvykle pouhých 6 dětí /extrém byl 11 dětí v jednom dni/, na to jsou zpravidla 2 učitelky /občas jen 1/ a moje dcera nemá v tomto kolektivu žádnou "spřízněnou duši" poněvadž z těch 6 dětí jsou 4 o hodně mladší (nekteré ani nemluví) a ten jediný kdo zbývá je chlapec, který si hraje radši s autíčkama. Učitelka se samozřejmě věnuje převážně těm malým (krmí je a tak), dcera-školkový začátečník je podle ní "stará" - v porovnání s těmi mrňaty.
Během prvního týdne jsem dostala sodu, jaktože nechodíme k logopedovi /dcera někdy písmeno R vysloví nezřetelně, vše ostatní umí/ a jaktože jí ještě neodoperovali nosní mandli.
Jenže co mám dělat? Dceři se plně věnovat nemohu, mám doma novorozence. "Státní" školky jsou plné a tudíž bez šance na nějaký dodatečný zápis. Pak je tu nějaký ten "lesní klub" (něco jak lesní školka), ale to se nachází cca 30 min pěšky od parkoviště /navíc ani neřídím, takže tak hodina od busu/...v zimě si to vůbec nedovedu představit-je to prostě v lese a pochybuji že u lesa budou prohrabávat chodník. Druhá soukromá školka v naší obci funguje v budove ZŠ a tam nejsem spokojená se zázemím, nejsou tam ani "dětská" WC (supluje to dospělé WC se stupínkem), navíc je to WC přes chodbu, tudíž v extrému buď na WC může být někdo kdo tam nepatří (do této části školy je volný přístup), nebo může být nějaký úchyl hned na té chodbě ještě před WC. U budovy ani nemají nějaké hřiště apod., musí daleko docházet. Jídlo mají v těch prostorách ZŠ (vyhrazený stoleček), což mi taky nepřijde extra normální. Proto jsem zvolila tu druhou školku, která je v domě který je oplocený a je u toho hřiště.
Ještě že dcera bude předškolák až příští rok, protože si nedovedu představit jak by jí tato školka mohla nějak rozvíjet. Proto má taky každý den odpoledne nějaký kroužek - aby byla aspoň chvíli mezi "dětma" (= ne mezi mladšíma, se kterýma je ve školce). Jenže v těchto kroužkách stejně s dětmi moc v kontaktu není, tam je spíš každý za sebe.
Vrcholem všeho bylo, že se mě onehdá ptala učitelka z té MŠ, zda je dcera taky se svými vrstevníky - jako že se mezi dětmi neumí prosadit, neumí s nimi komunikovat. Bohužel toto byl důvod, proč jsem jí do školky dala a platím za to měsíčně dost peněz.
Takže za mě: jsem ráda, že nabídka kroužků existuje, využíváme toho /na angličtinu chodí už 4. rokem/ a snad to i nějaký efekt má. Nemohu souhlasit s tím co je v článku, že ty kroužky děti moc neovlivní a že nabyté zkušenosti neuplatňují. Patřím do generace "husákových dětí", žádné předškolní kroužky jsem neměla a ve škole to bylo dost vidět, oproti dětem které chodily na rytmiku, do sokola, na zpěv, na balet, na tanec atd. - prostě jsem byla v době nástupu do ZŠ ZCELA totální dřevo, ve škole nás opravdu na tělocviku nebo hudební výchově nenaučili ZHOLA NIC, veškeré dovednosti měli mí spolužáci z těch mimoškolních kroužků, v tanečních jsem taky koukala jako z jara. Což je jeden z důvodů, proč moje dcera má ty kroužky - aby sama zjistila co jí baví, nebo si v tom druhém případě aspoň věci "osahala" a pořád nedoháněla zmeškané....
Odpovědět