whitep - souhlasím s tím, že biflování je - až na pár výjimek - blbost, ale nějaký všeobecný základ kulturní i vědomostní děti mít prostě musí, stejně tak nějakou "disciplínu."
Já rozumím Tvým představám, ale to je tu prostě nerealizovatelné.
Buď budou Tvé děti nabiflované a časem si vytřídí, co potřebují, a co nikoli - ona jim hlava neupadne, když se naučí něco navíc (ovšem, že jsou dlouhodobě příliš zahlcovány, to je taky fakt), nebo budou nevycválaní primitivové, neschopní jakékoli sebekázně, autoevaluace - abych byla trendy
a citu...
Je třeba si uvědomit, že ani značná část dospělých není s to bez biče nad sebou fungovat (myslím tím třeba jakousi pracovní dobu, abychom zůstali v rovině zaměstnání/školy) - prostě ne každý je s to fungovat jen dle vlastní vůle.
A opět, jako u nedávného článku, musím konstatovat, že v našich podmínkách by podobný systém byl doveden maximálně ad absurdum, ne-li někom úplně do....
Vzpomínám si na začátky jistých alternativních prvků u nás - může to být cca 20 let - úča, která mi posléze dělala nadřízenou, zamlada vybavená z pajdy teorií o právech dětí na vlastní vůli a rozvoj, vytvořila z jedné první třídy a ze dvou druhých tříd takovej čurbes a horu rozječených spratků, že to nemělo obdoby.
Jediné, co dětičky zvládaly bylo válet se vzadu ve třídě po koberci, prát se tam, mydlit se stavebnicema, které po nich úča dnes a denně uklízela, aby chuděrky netraumatizovala něčím, co dělat nechtějí, a ječet v rámci jakéhosi odpočinku a relaxace, neuměly písmenka, základní počítání, nevěděly ani rozdíl mezi liškou a krávou...neuměly nic.
Myslím, že TAKOVOU úlohu splňují už od batolecího věku mateřská centra a netřeba to tahat do základního školství