královna věd
Zdeněk Pinc píše ve své monografii Ovádem ve své obci, že nic takového jako dysgrafie, dyslekcie a všechna další různá dyť vlastně neexistují. Co vy na to, existuje matematická indispozice zvaná dyskalkulie?
Já sice občas tvrdím něco podobného, ale každopádně mám před psychologií velkou úctu. Existenci dysfunkcí beru jako jakýsi ověřený fakt. Ovšem jako vyučující jsem se s disfunkcemi v podstatě nepotkal. I když mi někdy rodiče říkají, že jejich dítě nějakou takovou má, nevím o tom. Učitelé matematiky se naučí číst jakoukoli mazanici, tím, že tam jdu po logice, po smyslu, tak mi čitelnost zas tak nevadí. Vím, co tam mám hledat.
To jsou zlatá slova, do kamene tesat.
Jako matka 3 dětí a z toho 2 dyslektiků také musím potvrdit, že se přístup učitelů mění v čase.
Dcera psala správné odpovědi, ale 3x7=21, výška Sněžky 3 061 m odzadu, chápete, že, nebo ve vlastivědě na otázku, kdo byl 1. československým prezidentem napsala Toms Msrk, a učitelka jí to NEUZNALA za správnou odpověď. Přitom jsem náhodným náhledem do lingvistiky zjistila, že nositelem informace jsou souhlásky a samohlásky jsou jaksi navíc a jsou jazyky, kde se samohlásky nepoužívají vůbec. Nejmladší syn už to měl jednoduché, učitelé věděly o problému a výsledek v matematice si našli, jak popsáno v článku. A v jazycích se francouzštinářka optala, jak bys to napsal - hláskuj a syn obvykle správně vyhláskoval správný tvar. A protože poměrně dobře mluvil, vládla spokojenost. Rozdíl mezi dětmi je 6 let.
K matematice ještě poznámka. Pamatuji se na zděšení v rodinách, když se v 70. letech začaly učit množiny a děti chodily domů s informací, že množina obsahující nulu není prázdná. Proč potom budí u této generace údiv mé RČ, kde poslední čtyřčíslí jsou čtyři nuly: Nula je přece pro počítač platné číslo!!!!
Jinak ač jsem neměla z matematiky nikdy jedničku, velmi mě bavila a považuji ji za velmi krásnou, je to královna věd. A na Zatlanku jsem chodila na gympl, fandím jim.
Odpovědět