15.4.2013 11:33:32 Filip T.
Re: ...a co my vlastně víme
Já jsem pro Komenského. Jednak je nadčasový, a přitom byl opravdovou nezpochybnitelnou osobností, pedagogickou i morální, jednak by to mohla být připomínka toho, že způsob vyučování by mohl víc navazovat na jeho myšlenky, což by bylo záhodno.
Věšet prezidenta je takovým přežitkem z dob mocnářství, kde to bylo přežitkem z dávných dob, kdy se věřilo, že je panovník od Boha, a ještě mnohem dříve od bohů - což mimo jiné s sebou neslo víru s to, že jeho plodnost souvisí s plodností celé země atd. Navíc v souladu s tím, původně, kdysi, ať už byla praxe jakákoli, byl panovník vnímán jako panovník celé země, panovník všech. Volba do toho vnáší zcela jiný prvek, ať chceme nebo nechceme,
Myslím, že o aktuálním prezidentovi se děti mohou naučit i jinak než automatickým hleděním na portrét. Stejně je potřeba zvýšit občanskou gramotnost obyvatel, která, jak se průběžně přesvědčuji, není nijak valná ani mezi mladšími generacemi - málokdo se orientuje v politickém uspořádání, jeho účelu, pravomocech jednotlivých ústavních činitelů, právech a povinnostech občanů apod. Ale toho se dosáhne vhodnou výukou, ne vyvěšením prezidenta na zeď.
Odpovědět