Hurá mezi analfabety
Předem upozornuji, že mám maturitu z matematiky a jsem onou sestrou , která ji k ničemu nepotřebuje.
Nevidím důvod proč by z ní nemohli maturovat všichni. Ano, výuka obsahuje množství věcí, které v reálném životě nepoužijeme, ale to je i s odbornými předměty, z kterých maturitu skládáte taky. Možná by pak pokladní neměla vyděšený pohled , když jí při nákupu , poté co ukončí součet v pokladně, nabídnete drobné, protože už není schopna spočítat kolik vám má vrátit. A mimochodem v praxi sestry jsem se setkala i s takovou která měla Bc., ale když měla připravit litr infuze na 12 hodin, tak si neuměla poradit, protože měla jen půl litrové lahve. Pro jistotu je pustila pacientovi najednou ( pro odpůrce matematiky- stačí pustit jednu na 6 hodin a druhou také), takže pacient vypadal jak vánoční stromeček.
Další věcí , která mě děsí je metoda profesora Hejného. Nic proti ní, ale ani ona není všemocná. Dcera nastoupila do školy s normální matematikou, od druhé třídy přešli na metodu pana profesora. Ve třetí třídě neuměla násobilku, ale věděla, že myš + myš je kočka..... Když mě bylo divné, že nosí jedničky ze školy, zašla jsem za paní učitelkou, aby mi poradila, co dělám špatně, že doma nic neumí a ve škole ano. Měla jsem počkat, prý ji všechno dojde. Nedošlo. Doma jsme to s ní nadrilovali jak za komančů. A protože jsme neměli sílu učit se s holkou dva typy matematiky najednou, změnili jsme jí od poloviny čtvrté třídy školu. Najednou šlo všechno, není jedničkář, ale vědomosti odpovídají tomu co je schopná pobrat. Mimochodem, matematiku má teď radši než v předchozí škole, a to přesto , že jí pořád třetí třída ve vědomostech chybí. Takže se dá říct, že metoda pana profesora na mé dceři napáchala nevratné škody.
Odpovědět