no, tak já třeba mám maturitu z psychologie a celkem taky nevidím důvod, proč by z psychologie nemohli maturovat všichni... hmm, a ono nematurují a ani se o tom neuvažuje
jsem taky sestra a mohla jsem si vybrat, jestli maturovat z matiky nebo psychologie (a ještě byly na výběr další možnosti, ty už si ale teď po letech nejsem schopna vybavit), bavilo mě oboje, ale přišlo mi, že zaměstnavatel spíš ocení tu psychologii, tak jsem zvolila tu. konečně, maturita se vždycky lišilo škola od školy, už jenom proto, že na odborných školách část maturity byla právě z odborných předmětů a ty se lišily dle povolání, na které škola studenty připravovala, takže mi přijde nesmyslné lpět na nějakých konkrétních předmětech, když z různých škol ty předměty logicky budou jiné. maturita jako celek stejně jednotná není, je potřeba rozlišovat jednotlivé zkoušky, ze kterých se maturita skládá
ad matika od Hejného - moje děti chodí na školu, kde se vyučuje a všechny tři se násobit normálně naučily. naopak mi přišlo fajn, že se učitelé nespokojili s tím, že by jim nalili do hlavy tabulku "6-12-18-24...", ale přinutili je zamyslet se nad tím, co vlastně násobilka je, jak se člověk může k výsledku dopočítat, i když násobilku z hlavy neumí... a postupným procvičováním se ji taky naučily, protože si ty výsledky v hlavě zafixovaly, to si ještě vzpomínám, jak si doma denně vytvářely násobící mřížky nebo tabulky nebo jak tomu říkaly
šly na to jinak, než jsem se ve škole učila já, ale výsledek je stejný - násobilku umí. ale pravda je, že moje děti chodí do školy, kde už podle Hejného nějaký ten rok jedou, letos dokonce šesťačka přitáhla nějaké pilotní pracovní sešity na matiku pro druhý stupeň... takže ta situace tam asi bude trochu jiná, než ve škole, kde je metoda teprve nová a začíná se s ní.