8.12.2014 10:09:55 Hanina
Jak dopadá inkluze v praxi
Jak dopadá inkluze v praxi je jasně vidět na dokumentu Třída 8.A: když rodiče viděli, že se z normální základní školy stává de facto škola zvláštní, přehlásili své děti na jiné školy, protože chtěli, aby se jejich dětem dostalo normálního vzdělání. Ze školy se tak postupně stala škola romská, kde děti v 8.třídě nejsou schopny přečíst čtyři řádky textu a jsou vlastně na úrovni školy zvláštní. Pokud hromadně prosadíme inkluzi těch, co se učit nechtějí, s těmi, co by se učit chtěli, dostaneme se do situace, že budeme mít dvojí školství: státní s malou kvalitou, protože škola musí přijmout každého žáka, a soukromé, které bude brát žáky normální a nadané. Tím degradujeme státní základní školy a vytaháme peníze z kapes rodičů, protože jim jiná alternativa než soukromé školy nezbude. Je mi budoucích rodičů líto. Když toto vidím, přikláním se i k názoru, že by bylo vhodné testovat žáky 9.tříd, zda zvládli určité nepodkročitelné minimum, aby dostali závěrečné vysvědčení, ukončující základní povinnou docházku. když vidím děti z Třídy 8.A, mám dojem, že 2/3 žáků by toto testování nezvládlo.
Napadá mne ještě jedno: má jednička na vysvědčení z této školy stejnou hodnotu jako jednička z jiné školy? Mají tyto děti stejné znalosti jako děti ze školy vedlejší? To, co bylo vidět v dokumentu, tomu opravdu nenasvědčovalo.
Odpovědět