13.12.2014 7:10:07 Naďa + 3
Re: Jak dopadá inkluze v praxi
Mám tři děti v pěst. péči....romské, poloromské. Nebudu teď řešit to jak pozadu byly v době kdy postupně přišly k nám do rodiny. Nejstarší vše dohnal, inteligence opravdu vysoká, hudební talent. Porucha pozornosti a neurologický nález. Z toho velké problémy s grafomotorikou. Základní škola hned vedle našeho domu ho ani za nich nechtěla přijmout a nutili nám speciální školu, nebo alespoň jejich program....takzvaně pro pomalejší děti. Protože je srpnový, a hlavně sociálně byl na školu nezralý šel o rok později. Samozřejmě do jiné základní školy. Tam respektovali jeho zdravot. problémy. Takže v psaní měl určité úlevy. Diktát psal jako jiné děti a na 1 ale učitelka na něj čekala. Měl celou dobu samé jedničky, dělal několik oborů v hudební škole. Na poslední rok musel do jiné školy, zastupitelé malou školu zrušili z ekon. důvodů. Ukázalo se, že naše škola byla velmi dobrá....na střední byl velký rozdil co uměl např. v agličtině ...jako by devátou třídou neprošel. V deváté třídě měl vyznamenání, nejlepší v testování žáků devatých tříd z češtiny, a mezi nejlepšími z matiky i z agličtiny. Žádné gymnázium, které nám nutili pedagogové nechtěl ani vidět. Jen konzervatoř......ted je v druhém ročníku konzervatoře. Tady jeho začlenění s zdravot. problémy bylo velmi dobré. Dcera bohužel má opravdu mentální postižení, nízké iq....lehce nad 50. Nikdo její vstup do ZŠ nedoporučoval. Pouze PPP....prý jí dává šanci. Přitom těch zmiňovaných 80 iq je tak na horší průměr projití základní školy...Žádné začlenění nemohlo nastat. Neměla v počátku ani žádnou integraci, škola peníze, učitelka možnosti ...při 30 žácích. Ale nejhůř na tom byla s dětmi.....smáli se jí, byla ta nejhorší ve všem i horší než vietnamský kluk, který neuměl česky. V listopadu měla i horečku v neděli večer. Škola i my jsme žádali na sp. ped. centru a lékařů vyšetření. O žádné začlenění ani s asistentem jsme neusilovali. Rádi jsme ji přeřadili do speciální školy, kde získala určité sebevědomí, naučila se opravdu základy...číst ve 3 třídě např. ale hlavně sobě rovné žáky a kamarády. Myslím, že mentální začlenění do základ. školy je opravdu velmi těžké.....Nejmladší syn má těžkou vadu řeči, disfázii, ale je integrovaný do ZŠ, krásně čte, udělal obrovký pokrok a nemá pocit nějakého vyčlenění z kolektivu. Zatím po první třídě měl samé jedničky.
Odpovědět