28.10.2015 9:00:18 Brusinka14
Všechno má své pro a proti
ad 2, 5) Nic proti pohodové výuce. Četl jste někdy pracovní inzeráty? V kolika z nich je napsáno "hledáme osobu odolnou proti stresu"? Může dělník pít během směny a má na to čas? Pracoval jste někdy v provozu? Kdo je ještě dítě a od kdy se musí vydržet 45 min bez pití?
Lidé, kteří rádi někoho ztrapňují, byli a budou, a to mezi učiteli, neučiteli i spolužáky. Takoví lidé nepotřebují, abyste stáli u tabule, ztrapní vás kdekoli.
ad 4) Domácí úkol je práce. Je divné nadávat, když se nám nechce do práce? Četla jsem váš předchozí článek, kde píšete, že děti vysokoškoláků jsou často také vysokoškoláci, kdežto děti rodičů s nižším vzděláním ne a že by se s tím mělo něco dělat. Moje zkušenost je, že když dítě vysokoškoláka přinese horší známku, rodič se zeptá: "A opakoval sis? Sám máš vědět, že si máš opakovat." Rodič s nižším vzděláním řekne: "A co vám říkala učitelka?" Proto si myslím, že domácí úkoly jsou hlavně kvůli těmto dětem.
Co se týče hromadného vypracovávání domácích úkolů, u nás (v době, kdy jsem chodila do školy já) se každý snažil a pak jsme si to jen kontrolovali a porovnávali. Rádi, byli jsme na to zvědaví.
Odpovědět