Re: lineární x clusterová
K matematice - asi by mělo smysl, namísto spojování, se vrátit k tradičnímu oddělení "matematiky" a "počtů".
Počty jsou nástroj, který matematika poskytla ostatním oborům - fyzice, chemii a dalším. V kontextu matematiky je to ale jen drobeček - "aplikovaná matematika". Matematika jako taková je naopak nejčistší abstrakce, abstraktnější než filosofie sensu stricto (a to už je co říct
).
¨Jeslti je v silách základního školství vrátit matematiku do matematiky - to fakt nevím. Sama jsem chodila na matematickou ZŠ (bohužel ne dlouho, přestěhovali jsme se) a čistá matematika (vyšší matematika) pro nás byla normální součást života, naopak počty se staly jen takovou okrajovou drobností. Cˇistá matematika učí myšlení jako takovému. Krystalické logice v té nejlepší podobě, ale zároveň i dialektice... no ale je to na ZŠ proveditelné? To teda já nevím. O Hejném toho nevím zas tak extra moc, ale z toho, co jsem viděla, mi to přišlo zas jako amputovaná početní matematika, akorát v jiném podání (podle mě spíš lepším, ovšem řekla bych zacíleném spíš na lehký nadprůměr žáků s vyšší asociační kapacitou). Můžu se plést, nijak zvlášť jsem to nezkoumala.
Odpovědět