29.11.2017 14:12:27 Žubka
Inkluze
Jako osobně by mi inkluze nevadila, ale vadí mi, jak to celé probíhá. Ono je asi fakt potřeba se nad tím zamyslet i z druhého pohledu. Mně na tom nejvíc vadí to, že se věnuje velmi malá pozornost dětem průměrným, či nadprůměrným. Pořád jen slyšíme o inkluzi a blablabla, ale že v běžných školách nikdo nerozvíjí zdravé děti, o tom se nemluví vůbec. Mám syna v 5. třídě. Je jich tam 29, z toho cca 10 dětí má papíry na něco. Je tam jedna asistentka a jedno dítě s inkluzí. Hodiny jsou příšerné, nedá se tam soustředit na učení a děti jsou s látkou pozadu, nemají zdaleka takové znalosti, jako by měly mít. Se synem, který je dejme tomu v pásmu nadprůměru, musím probírat látku doma a chtě nechtě ho budu muset dát na gympl, pokud budu chtít, aby ta úroveň vzdělání k něčemu byla. Protože, bohužel, bez dobrého vzdělání se jaksi neobejde. Z jeho třídy jeden chlapec odešel po 4 letech marných pokusů ho začlenit KONEČNĚ do zvláštní školy. Házel po dětech nůžky, házel je o radiátory, byl nebezpečný, totálně nepobíral látku, tak jaký to pak má smysl, jak pro toho chlapce, tak pro ostatní děti? Asi mi nikdo nevysvětlí, jaký smysl má asistentka pro dítě, které je o 2 ročníky pozadu, které dělá opičí zvuky, a zatímco se ostatní učí zlomky, tak on si tam sčítá do 20? Prostě totální blbost, aŤ se to zaobalí do sebehezčího servítku. Jestli by takové dítě nebylo spokojeno v malém kolektivu s učitelkou, která s takovými dětmi umí pracovat a přizpůsobí tempo výuky jejich schopnostem. Takto se tempo celé zdravé třídy přizpůsobuje těm pomalým. A mně to vadí. Nevadila by mi inkluze v malých třídách, kde by na 10 dětí bylo 1 s problémem, co by se dalo krásně zvládat, ale jako máme syna ve velmi, ale velmi obtížné třídě musím říct, že inkluze je hloupost v provedení, v jakém ji můžeme v našem školství aktuálně vidět.
Odpovědět