Ideály& realita (možnosti)
Žijeme v 50 000 městě - co se škol týče, není moc na výběr.
Starší syn je v první třídě, má nadprůměrné matematické a lodické schopnosti, vyšší IQ, ale má snížené sebehodnocení, což umí díky inteligenci dobře maskovat. Nenacházím "páku" v současném systému školství, jak mu pomoci. Musel by totiž celkově postoupit do dalšího ročníku školy; ale v ostatních oblastech je "lepším průměrem". Zvládá matematiku 3. třídy, ale neumí vše - před nástupem do školy jsem ho neučila psát - možná, že to byla škoda, ale já věřila škole ...
Z toho důvodu se nyní snažím o "předčasné zaškolení" druhého syna, kterému bude 6 roků až před vánoci, ale je celkově velmi šikovný (čte, počítá, má všeobecné znalosti) a je navíc velmi houževnatý a cílevědomý. Velmi dobře spolupracuje a je zvídavý a chce se dále učit. Všichni mi to ale vymlouvají... Já bych to považovala za brzdu jeho vývoje a navíc mám strach, že za rok by se v té škole naprosto nudil a díky svému temperamentu i spíše otrávoval případnou paní učitelku ...
Poraďte!!! Alternativy u nás nejsou a domácí vzdělavání v našich podmínkách zavrhuji kvůli radosti z kolektivu dětí (byť tam nemají "kamarády", rádi jsou mezi vrstevníky). Zdraví Vikina
Odpovědět