29.6.2007 18:20:46 štěpánka
Re: Jak ovlivnit paměť dítěte?
Samozřejmě, každé dítě je jiné. Mluvila jsem spíš o tom ukázat cestu, dětem, které prostě nevědí jak na to. Že někdo zapomene, že má přinést vařečku, dobře to chápu. Co ale nechápu, že nevyužije možnosti svoji zapomětlivost napravit! (ani poté co s tím rodiče byli seznámeni) Slyším jak si doma řeknou: No a co, tak má 5, proč by se s teď mořil s nějakým výrobkem....
Naštěstí moje vlastní děti potřebovaly dohled tak 2 týdny v 1. třídě, od té doby to jakš takš jde. ALE! Když mi teď ve 4. třídě učitelka řekla, že syn nikdy nemá kružítko a pravítko (rýsování vždy v úterý), tak jsem prostě několikrát v pondělí zkontrolovala, zda v aktovce nechybí. Ejhle, po měsíci to uměl sám, protože kontrola probíhala vždy v nějakém "nevhodném"čase - např. když zbytek rodiny koukal na pohádku apod.
Z pohledu učitelky matematiky musím říct, že taková "prkotina" jako že děti nemají rýsovací potřeby, jak to vidí někteří rodiče, bohužel studentům zcela znemožní třeba naučit se rýsovat. To se opravdu pohledem nikdo nenaučí. Takže, když někdo poprvé provádí konstrukci trojúhelníka do písemky, protože předtím nikdy neměl kružítko, ani pravítko, asi to na jedničku nebude.
Bohužel vím, že jsou na světě i lidé, kteří zapomenou kdykoli kdekoli cokoli. Ale i přesto si myslím, že rodiče mají se školou spolupracovat, a když dítě něco neumí "samo od sebe", tak mu s tím pomoci.
Odpovědět