| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názor k článku Jak se učit s hyperaktivním dítětem?

21.9.2007 12:49:08 Vážný

Jak to je u nás

Ahoj.

My jsme na tom podobně. Kluk - 4 tř. - středně těžká LMD, častěji nemocný, holka se středně vážnou poruchou imunity (loni cca 50% škoních dní nemocná, pravidelné injekce, řada doktorů,...) takže taková domácí škola.

LMD a hyperaktivitu jsme zjistili už asi ve 4 letech, pak se to potvrzovalo nakonec i neurologickým nálezem, před školou byl hlavní problém s grafomotorikou a logopedií + potřeba neustálé interakce s ostatními, vynucovaná pošťuchováním a bouráním hraček...

DO školy šel s papíry, že nám v speciální mateřské škole kam rok chodil navrhovali ZvŠ, a jedna ZŠ ho odmítla. Nakonec jsme zakotvili u skvělého učitele na docela pěkné církevní základce. Zajistili jsme některé věci, jako pravidelné konzultace o chování atd. U nás je normální, že rodiče mají mobily na učitele...

DNeska je to tak, že syn bere Ritalin (1-0-0), má z PPP schválenou integraci, ale v 1.-3. třídě měl v rámci této integrace "samé". Jeho hlavní problémy jsou teď silná dysgrafie (kostrbatá a nečitelná písmena velká 1 cm), dyslexie (čte funkčně, ale velmi nepřesně, často propadne zpět ke čtení po písmenkách) a problémy s pamětí (násobilku si dodnes nezapamatoval, spíš si to odvodí jinak). K tomu logopedie, která se už asi rok nehnula z místa - jakžtakž L a Ř, ale R prostě neumí (totéž dcera).

Škola je dost náročná, má velké procento přijatých na víceletá gymnázia. Vzhledem k tomu, že teprve letos začali mít 2. stupeň, tak děti stejně přecházeli na jiné základky.

Žena teprve letos začala na 4h za týden pracovat. Jinak sotva stíhá dovoz do školy a ze školy, kroužky, doktory a učení. Zatím to vypadá celkem dobře, zdá se že se syn chytil a nějak mu to ve škole začíná "jít samo". Ale doloňska to byl krutý boj o každý řádek a příklad. Na přestávky často ani nebyl čas, úkolů hodně, vedle toho učení na písemky apod. Ve škole píše kratší diktáty. Jinak nejoblíbenější relaxace (a prý si nejlépe odpočine) je při hraní strategických počítačových her (jako Age of Empires, Lord of the Rings apod.

Co považuju za klíčové, zvlášť letos, kdy se jim už prakticky začli střídat učitelé je sdělit osobně situaci Petra každému novému učiteli (aspoň v klíčovějších předmětech), kde se píše. Také je upozornit na to, že ten Ritalin funguje jen cca 1-4 hodinu, v páté a odpoledne už moc ne, takže syn může být rozmrzelejší, unavenější a nepodávat stejný výkon.

Teď máme docela problém s dcerou, která píše taky dost hrozně a přitom v 1. třídě měli hodného pana učitele, který netlačil tolik na dril, takže neumí moc ani psát, ani počítat.

Protože jsme měli hrůzu ze školní angličtiny od 3. třídy, tak syn od loňska a dcera letos začly chodit do jazykovky (drilově zaměřené), kterou máme v činžáku. Hodně to pomohlo, akorát dcera má problém, že sotva zvládá všechna písmenka a už se učí i psát (mají to rozdělené na předškolní + 1. třída a 2.-4. třída).

Jak se učíme: Čeština: diktáty doma pořád kolem dokola, často jsme pak trefili i ten školní, počítání stovek příkladů (generujeme si je z MS Excelu). K tomu občas něco na prvouku, vlastivědu (většinou si to kluk hledá na Internetu ve Wikipedii), úkol na školní AJ a jazykovku, na logopedii si většinou vzpomeneme v předvečer. Mají povinnost přečíst 1 knihu za měsíc, v tom mu trochu pomáháme, jinak čte 4 stránky denně nahlas. O tom se dělá tak 2-3 strany A4 (ale jeho bukvami) zápisu do čtenářského denníku.

Na podzim mají školní olympiádu pro děti (a povětšinou i rodiče), což je tvůrčí činnost, při níž je nějaké společné duchovní téma, které je přetvořené do předmětových zadání (posledně třeba bylo rytířství, tvořili rytířský zákonník graficky vyvedený, vyráběl model katapultu, navrhoval výzdobu Staroměstské mostecké věže ze strany k mostu rozstřílené kdysi Švédy...) Předtím jsme fotografovali ptáky v pražské architektuře (to použili v soutěži Ornity a měl to na výstavě dětských prací v Národním Muzeu). Ale je to šílenství, které většinou sežere celé vánoční prázdniny. Taky mi docela vadí, že je to v čase adventu, kdy bych místo chaosu (nákupního, nebo školního) spíš očekával zpomalení a pohled vzhůru... Ale je to docela fajn.

Byly časy, kdy mi připadalo, že tak 70% výuky dětí (zvlášť když byla dcera nemocná) neseme my. A skoro jsem uvažoval o domácí škole, protože proč má to děcko mařit čas ve škole, když se stejně učí doma. Ale pomalu se to mění, a naše škola je myslím skvostná. Ale pokud se to někomu vyvine tímhle směrem a škola moc nespolupracuje a má tu sociální možnost, tak bych o domácí škole vážně uvažoval. je tam podmínka silné schopnosti vytvářet časovou strukturu a plánovat, což zrovna mi moc neumíme.
Odpovědět
Názory k článku (47 názorů)
LMD Klára, syn 10 let 18.9.2007 8:51
*Re: LMD ali 18.9.2007 9:29
**Re: LMD Katka,kluci 5 a 8 18.9.2007 9:40
**"syndrom poruchy pozornosti s h... mattyf 24.9.2007 20:31
***Re: "syndrom poruchy pozornos... Jity72 16.2.2010 8:50
*Re: LMD Koana 18.9.2007 13:24
**Re: LMD Bára a dva kluci 23.9.2007 20:31
**Re: LMD Verčulinka1 11.4.2010 20:43
**Re: LMD Lenka 27.2.2011 12:49
*Re: LMD Koana 18.9.2007 13:25
*Re: LMD Tea, Mates10/02, Anika11/04 1.10.2007 18:49
**Re: LMD Ifka 2.10.2007 18:12
***Re: LMD Tea, Mates10/02, Anika11/04 2.10.2007 19:8
Zkušenost Gonxha 18.9.2007 8:58
*Re: Zkušenost Pavla 2 deti 18.9.2007 18:12
Odkdy se to pozná? Markéta, 6M Barborka 18.9.2007 10:55
*Re: Odkdy se to pozná? ali 18.9.2007 11:29
**Re: Odkdy se to pozná? Ariela5 18.9.2007 11:54
*Re: Odkdy se to pozná? Alice 25.9.2007 9:37
Hyperaktivita Girasole 18.9.2007 12:19
dyscentrum dulca 18.9.2007 14:39
*Re: dyscentrum ali 18.9.2007 20:43
**Re: dyscentrum Ariela5 18.9.2007 21:12
**Re: dyscentrum Jorix 18.9.2007 22:11
**Re: dyscentrum nada 23.9.2007 22:33
Jak to je u nás Vážný 21.9.2007 12:49
*Re: Jak to je u nás ali 21.9.2007 20:31
*Re: Jak to je u nás alphaville 31.3.2010 21:45
*Re: Jak to je u nás Zoe 30.10.2010 14:48
Hyperaktivita mokusa 22.9.2007 13:0
*Re: Hyperaktivita Soňa 25.9.2007 7:36
hyperaktivita Roza 23.9.2007 12:43
hyperaktivita Roza 23.9.2007 15:18
EEG Biofeedback Ifka 25.9.2007 20:32
Váš názor na léky? Dana,syn-8let 8.10.2007 0:11
*Re: Váš názor na léky? Vanda 15.10.2009 14:11
**Re: Váš názor na léky? housenka 31.3.2010 22:5
***Re: Váš názor na léky? alphaville 1.4.2010 0:33
EEE biofeedback Linda syn 9 let 16.10.2007 23:5
Syn má ADHD Pett30 4.12.2007 18:23
*Re: Syn má ADHD apas 5.3.2008 11:41
učení s hyperaktivním dítětem LENKA 5.8.2009 21:22
lmd+ hyperaktivita jarka dvojčata 31.3.2010 19:36
*Re: lmd+ hyperaktivita alphaville 1.4.2010 0:29
*Re: lmd+ hyperaktivita Lenka a syn 12 s adhd 17.9.2010 9:27
Dotazník-hyperaktivita Rous 29.3.2012 16:40
poradna Alfabet 29.6.2012 11:49

(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.