Není čekání, jako čekání
Naprosto chápu, že se může i při dobré organizaci práce nabrat zpoždění (např. když mě Dr. objednávala, netušila, že jí onemocní kolegyně a bude tudíž muset nabrat i její pacienty). Ale očekávala bych, že sestra občas do čekárny nakoukne a vysvětlí, co se děje, že je takové zpoždění, o kolik zhruba času se to protáhne, případně dá lidem lístky s čísly, aby mohli na chvíli odejít a pak se nedohadovat s těmi, co přišli později, že už tu byli. Vše je jenom o ochotě lidí.
Já pozorovala oba případy v téže čekárně (tedy bez lístků) na předporodní prohlídce v porodnici. Byly vedra přes 30 stupňů, čekárna plná maminek "na rozsypání", čekárna v prosklené místnosti, kde bylo jako ve skleníku. Na monitor jsme většinou chodily +- v době, na kterou jsme byly objednané, ale na lékařské vyšetření se pak čekalo i přes 3 hodiny.
I tehdy, kdy mi fakt nebylo dobře, jsem si říkala, že porod na sále má přednost, že já budu taky chtít, aby raději doktor pomohl mně a miminku než aby byl na ambulanci.
Jenže kolikrát se stalo, že Dr. odvolali k porodu a PA se ani nenamáhala houknout do čekárny, že se to zdrží a můžem na chvíli na vzduch. Tady nebyl problém s pořadím pacientek, protože volala podle průkazek. Když jsem tam byla prvně, nenapadlo mě, že to bude tak na dlouho, tak jsem neměla ani svačinu, ani pití. Bojovala jsem se strachem, že se mi udělá blbě, když si nepůjdu sehnat pití, a že když půjdu pryč, tak mě zavolají a když tam nebudu, budu muset čekat ještě dýl. Pak už jsem si občerstvení vozila.
Jednou se na ambulanci objevila nová PA, která vykoukla ven do čekárny, vysvětlila, že teď minimálně hodinu Dr. nebude, že musel na sál, tak se máme jít vyvětrat. To bylo tak bezva. I když se muselo čekat, nebyla jsem vystresovaná, unavená, apod. Prostě ta PA má u mě 1*, i když vlastně se zachovala "jenom" slušně.
Takže děkuju všem slušným a ohleduplným sestřičkám, asistentkám, lákařům i pacientům. Bez nich by to byla fakt už jen džungle.
Odpovědět