Nad vašimi body jsem se zamyslela a tady je můj komentář:
1) potřebnou kvalifikací učitelek myslíte zřejmě vystudovanou VŠ pedagogického směru. Nejsem příznivcem úvah o tom, že učitelé bez VŠ by měli školství opustit. Domnívám se, že VŠ rozhodně "nemůže uškodit", ale dobrého kantora dělá především talent a zaujetí. V tomto případě je pro mě kvalifikace učitelek dostatečná, protože absolvovaly akreditovanou přípravu na práci montessori metodou
2) na hodinách tělesné výchovy jsem nebyla, ale podle toho, co mi Kryštof vypráví, se rozhodně nehraje jen vybíjená (mimochodem, vy jste se byla podívat na hodině?)
3) tato výtka mě hodně překvapuje. Ve vyučování jsem se byla podívat během jednoho roku 2x, jednou jsem tam strávila celé dopoledne, viděla jsem výtvory dětí, samy mi je nadšeně ukazovaly a musela jsem hádat, kdo co dělal. Kryštof neměl ke kreslení žádný vztah a během roku se velice zlepšil (a co "tvořivé dílny" rodičů a dětí)?
4) k této výtce se nemůžu vyjádřit, Kryštof přišel už s diagnostikovanou ADD. Nicméně učitelka má pro jeho problémy značné pochopení, postupuje s ním individuálním tempem a hodně mu pomáhá
5) toto mi připadá jako čistý alibismus. "Učitelky nepředaly info, že na škole pracuje psycholog". Pokud mám dojem, že moje dítě má nějaké problémy, nakoupím si literaturu, sednu na net - klidně na stránky školy - probrousím, co se dá, zjistím si reference na psychologa, ke kterému chci jít (ať už je školní nebo mimoškolní)... kolikrát jste prosím vás byla na stránkách školy? Personální složení, služby, kroužky atd. jsem znala dřív, než syn do školy nastoupil...
6) v naší třídě nás paní učitelka při úvodních schůzkách informovala, že děti na plavání nechodí moc rády, protože na Zeleném pruhu je hodně studená voda (což můžu potvrdit, Kryštof chodí na tréninky do Podolí, na Zeleném pruhu jsem byla jednou a málem jsem zmrzla
)) - ale to je jistě osobní pocit). Rodiče za plavání na této schůzce nijak "nebojovali", tak nevím... snad měli být zájemci důraznější?
8) děti se do celoškolních akcí zapojovaly podle mě dostatečně, nebo se mýlím, když mám za to, že např. akce "zvěř" (několikrát různé druhy zvířat), velikonoční jarmark nebo cyklistický den byly jen třídní akce? Pro mě osobně je ale důležité mikroklima třídy, zvlášť pro děti na prvním stupni, jsem odpůrcem velkých škol a "kolektivismu", jaký si pamatuji z vlastních školních let. I kdyby se konaly jen třídní akce, stačilo by mi to... a mám dojem, že synovi také... zaslechla jsem z příbuzenstva (starší generace) naopak pochybnosti, že děti mají akcí moc
)
9)špatné vedení dokumentace - nevím přesně, co se tím myslí, nemůžu posoudit
10) nedostatečné slovní hodnocení na vysvědčení - neměla jsem ten dojem
11) odmítání suplování a dalších běžných povinností učitele - o těchto věcech nic nevím, ředitel je prohlásil za interní záležitost... vy je máte odkud? Nejste rodič dítěte, ale pedagog školy?
Na závěr: víte, co mě překvapuje ze všeho nejvíc? Až někdy do dubna, když jsem s rodiči zjišťovali počet přecházejících dětí, někteří rodiče, kteří neurčitě říkali, že se do nové školy nepřehlašují, protože se zřejmě budou stěhovat. Brala jsem to jako pravdivou informaci, nikdo nepřišel a neřekl na rovinu: "To jste ale zaslepení, copak nevidíte, jak učitelky špatně pracují? Nám se to nelíbí a chceme jinam!" Ani k datu 28.4., kdy ředitel plánoval zřídit novou třídu, se nikdo z "nespokojených" rodičů nepřihlásil. I oni byli pro, aby se ředitel sešel s učitelkami a mediátorem.
Mně připadá, že pokud bych výuku ve všech směrech viděla jako mizernou (děti nemají zafixované učivo z první a druhé třídy, to proboha znamená, že neumějí pořádně číst a psát???), a dokonce mizernou nejen v hlavních předmětech, ale i v oddychových "výchovách" (tělocvik, výtvarka), sebrala bych syna a prchala hodně daleko.
Jak jste mohli svoje děti nechat ve škole tak dlouho, když jste měli k výuce tolik výhrad?? Promiňte, ale to mi připadá krajně nezodpovědné. Na mě přístup "nerozhodnutých" rodičů působil spíš jako neukotvené lavírování... a když se nakonec konečně rozhodli a do nové třídy přestoupili (měsíc před koncem školního roku)... tak proč si do toho "starého" nekopnout, že? Vyvolává to ve mně určitou pachuť.