Čím více děti přímo ve škole používá počítače, tablety, mobily, tím horší jsou jejich výsledky v matematice.
Česká školní inspekce na základě analýzy výsledků mezinárodních šetření ICILS 2013 a PISA 2012 zjistila, že žáci méně úspěšných škol ve volném čase častěji na počítači hrají hry a stahují filmy.
Podle průzkumu PISA 2012 tráví pátnáctiletí v Česku v pracovních dnech průměrně dvě hodiny na internetu, a o víkendech ještě o 30 minut více. Ve volném čase mladí Češi využívají informační technologie nejvíce ze všech zemí OECD, které se do ověřování zapojily.
Inspekce zjišťovala rozdíly mezi různě úspěšnými školami podle výsledků žáků v matematice. Na velmi úspěšných školách je velký podíl dětí s výbornými výsledky v matematice, na těch
méně úspěšných je vysoké zastoupení žáků se slabými výsledky v daném předmětu.
Na „horších” základních školách je sice více žáků, kteří na internetu netráví žádný nebo jen minimální čas (4% procenta žáků méně úspěšných ZŠ nemají doma připojení k internetu), ale zároveň se ale mezi nimi objevuje více extrémních uživatelů internetu, kteří jsou online více než šest hodin denně.
Takovéto rozdíly inspekce nezjistila u víceletých gymnázií, kde se více projevil rozdílný přístup k internetu. Téměř dvě třetiny dětí z těch méně úspěšných gymnázií hrají alespoň jednou týdně hry pro jednoho hráče, na „lepších” školách jich je 43 procent. Podobně je tomu u online her. Žáci úspěšnějších škol rovněž častěji využívají internet kvůli přípravě referátu nebo prezentace, alespoň jednou týdně to dělá více než 80% z nich, uvedly Novinky.cz.
Česká inspekce také sledovala vztah mezi používáním výpočetní techniky přímo ve škole a školními výsledky. Zjistila, že čím více děti přímo ve škole používá počítače, tablety, mobily, tím horší jsou jejich výsledky v matematice.
Celá zpráva České školní inspekce je zde.
Poslední fotky z emailového průvodce rodičovstvím.
Emailový průvodce rodičovstvím je zdarma pro všechny rodiče od početí do 6 let věku.
Těhotenství |
Dítě |
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.