25.2.2010 9:37:18 Andrea
Personalista - jak postupovat po zaslání životopisu?
Personalista může být člověk vystudovaný třeba vyšší školou, např. řízení lidských zdrojů nebo jakým koliv HR oborem.. Já dělám personalistku v české společnosti o 120 lidech a jediné co mám je praxe při střední škole na personálním oddělení a po nástupu do zaměstnání zaučování od vedoucí personálního oddělení a souběžně s tím 4 měsíční rekvalifikační kurs personalista. Pravidelně chodím na školení a trénuji techniky pohovorů, psychologie osobnosti, prostě kurzy pro personalisty.
Ono také záleží jaké pravomoci v jaké firmě má kdo nastaveny. U nás to funguje tak, že ke mě přijde požadavek z oddělení o nového pracovníka, vytvořím inzerát a přijímám životopisy. Udělám první selekci a doporučím vhodné kandidáty podle požadavků ředitelů odděleních. Pokud je to pozice nižší mám její obsazení ve své kompetenci a pokud je to pozice vyšší, tak uchazeč přijde na pohovor který se mnou vede už i ředitel konkrétního oddělení.
Co můžu říct z vlastní zkušenosti, je nezaměstnanost, když vypíšu nabídku na pozici a vystavím jí na server práce, ohlasy jsou takové, že první dny nedělám nic jiného, než čtu životopisy a třídím je. Denně jich příjde více jak stovka.. Když máme otevřené třeba tři pozice jde z toho hlava kolem a beru si práci domů a probírám si CV v klidu v posteli.
Co nemám ráda, když se tu najednou zjeví uchazeč a chce se mnou mluvit, že poslal CV a rád by se na dalším postupu domluvil osobně. Pokud zavolají, potvrdím jim příjem životopisu a řeknu, že probíhá selekce CV a že pokud se mu do 14 dnů neozvu s nabídkou termínu k pohovoru, nebyl vybrán. Dříve jsem trávila čas s psaním každému kandidátovi že neprošel do I. kola, ale ustoupila jsem od toho.
Odpovědět