Může to být hyperaktivita nebo jen živé dítě?
Mám takový dotaz pro maminky (tatínky?), které se s tím už setkaly/i. Syn začal chodit prnvě v 5 letech do MŠ. Týden od začátku a máme tu doporučení do PPP. Synovo chování se prý vymyká normálu. Ráda bych napsala, že doma nemám pocit, že by byl cokoli víc než jen živější dítě. Když si čtu znaky, tak stejně jako na něm je napočítám i na našem školákovi (a to nosí jedničky) či na sobě. Když jsme venku, nikdy není nápadný, nekřičí, nelehá si vztekle na zem. Neutíká bezhlavě, nikam neleze a nemá nijaké zvláštní úrazy z nepozornosti. Je trochu hlučný - rád vydává zvuky, ale nic co by mě nějak zvlášť obtěžovalo (možná to umím v hlavě vypnout). Dobře vypráví, snadno se učí básničky. Občas tu běhá, občas se postrkuje se sourozenci, nevnímám to jako zásadní problém, protože to je zřídka jednostranné, naopak to bývá klasická sourozenecká přetahovanda (ale pak i plácne, bere to ale jako hru - ne že bych mu to tolerovala). Občas má potíže v klidu posedět (spí úplně normálně odjakživa). Na druhou stranu u skládání puzzlí, u naučných her na PC sedí v klidu, nemele, nekývá ničím. Vydrží opravdu dlouho. I proto jsem si myslela, že hyperaktivita nebude jeho problém. Ve školce ale tělem vrtí nesrovnatelně více (když to dělá doma, často je na vině třeba nepadnoucí lezoucí oblečení - vyměním = je z 90% klid). U činností, které ho nudí, nechce vytrvat. Nudí ho bohužel asi dost věcí (kreslení, stříhání). Vypadá nemotorně - obtížně "obcvičuje" předvedený cvik (to já taky neumím, někdo by mi nejdřív musel zahýbat rukama - nohama, prostě to neodkoukám). Také se mi svěřil, že ho cvičení baví jen trošku a po chvíli už prostě odmítá pokračovat a dělá šaškárny. Špatně se tím začleňuje do skupiny - i když doma, kde není požadavek na "hromadné shodné chování" to nijak zvlášť nepozoruju. Co se odkladu týká, ten je skoro jistotou, takže to neřeším. Ale nevím, jestli je možné, že by doma se choval skoro normálně a v MŠ byl hyperaktivní. Přijde mi to spíš trochu jako nezačlenění do skupinky - že ještě nebere na vědomí, že je čas i na nudné úkoly a je třeba u nich vytrvat. Samozřejmě do PPP ho vezmu (stejně chci řešit ten odklad - syn je srpnový a ještě předčasně nar.) - ale kdo s tím máte zkušenosti - může to být hyperaktivita? "Normálu" prý se to chování v MŠ opravdu trochu vymyká (dnes si tahal kalhoty a na dotaz proč - prý nechce mít u sebe půlky, no - to je celý on...). Doma to už neudělal ani jednou...
Odpovědět