Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení?
Limai, radu nemám, jen takový příklad z naší školy. Mají ve třídě takovou možná podobnou holčičku. Rodiči byli donuceni s ní oběhnout PPP, dívka dostala nějakou tu dys-nálepku. Problém je, že dívka neposlouchá. Není hloupá, ale nepracuje když se má, klidně třeba chodí po třídě, při písemce jen kouká v lavici (řešení zná, ale nechce a tak nepíše)... Naposledy si přepisovala známky v žádajdě (z 5 na 2). Dostala ředitelskou důtku, 2 z chování to není jen proto, že "je integrovaná". Prostě místo aby se pracovalo s rodiči (oni jí údajně nikdy NIC neřeknou, nezvýší hlas, prostě výchova nějak absentuje), tak se holčička označí za integrovanou a nechají ji být. Přitom když má chuť, dokáže pracovat dobře a ve skupinové práci se snaží! Potíž je, že jsou již ve 4. třídě a zatímco u prvňáka se to běžně přehlíželo, tady to přehlédnout už nejde. Co chci říct - řeš to jak umíš, ale nenechala bych to úplně být (že ji to nebaví neznamená že má zůstat analfabet atd.) a ani bych to neřešila jen papírem (ptž pak by taky mohla být v nejhorším případě podobnou "integrovanou" dívkou). Mmch. na okraj přístup učitelů je "když vám ubližuje, vyřiďte si to s ní sami". Ona tedy děti opravdu zlobí - nadáváním, i agresivitou. Tzn. i obrannou agresi proti ní učitelé poměrně tolerují (pokud ji vyvolá ona). Takže pozor- zkus najít motivaci, nenechej to být, ale nenechej to ani pouze na posudku, ptž čím jsou tyhle děti starší, tím hůř okolí chápe, že se chovají jinak. A je nutné je naučit pracovat i když se jim nechce

.



Odpovědět