Evelin,včera jsem byla už unavená,takže teď to dokončím.Dívej já mám syna taky ADHD a atypický autismus,takže to co Ti píšu není plané tlachání,ale zkušenosti,je mu už 12.Hodnotné dary ne,tak jsem to nemyslela,ale něco,co je pro něj důležité.Třeba syn má rád počítač,takže ranní vstávání a jsme vyřešili tak,že pokud vstane bez problémů,udělá vše bez zbytečných průtahů a nekonečného brblání na školu,může jít na počítač.Vyjde mu cca 10 minut,ale jemu to za to stojí,to je pro něj motivace.Než jsme to zavedli,byly rána hrozné,schválně zdržoval a hlavně neustále mluvil o tom,jak nechce do školy.Ono to zní banálně,ale určitě sama víš,jak to člověka udolá,když to poslouchá každý den a každý den,chce vysvětlení proč tam musí.Osobně mám z Tebe pocit,že jsi v opozici a hodně věcí bereš jako útok,ale tady na diskusi chodí vesměs holky,které mají doma to samé v bleděmodrém,takže spíš než cokoliv jiného si radíme.
Píšeš o systému odměn a trestů,odměnu jsme probraly a tresty?Aby měly význam,musí být hlavně spravedivé,netrestej ho za to,co vyplývá z jeho dg,ale trestej ho za to,co dělá schválně a nemusel by.Určitě nemyslíš tresty fyzické,zase by to mělo být něco,co mu bude vadit a nebude to tím pádem chtít opakovat.U nás by to byl zase počítač a Ty musíš najít něco u svého synka.A za třetí,můj soukromý názor je,že nemáš dobré dr.,protože chování a projevy Tvého synka by se daly zmírnit i medikací,vím,že nějakou má,ale pokud se zhoršuje,jak píšeš,tak asi není účinná
.Léků je na trhu hodně a každému sedne něco jiného,ale musíš s dr komunikovat a trvat na tom,že ten stav dobrý není a nelepší se.Omlouvám se za elaborát,snad Ti aspoň něco pomůže.