Re: problémové chování adhd,asperger
Evelin, píšeš, že syn nechápe pojem času a bojíš se, že těch 5 dní nevydrží bez časopisu. Já mám pro syna udělanou velkou tabuli(strukturované úkoly), pověšenou na zdi,aby na ni stále viděl. Mám na ní napsané dny v týdnu a u každého dne mám nalepený kousek suchého zipu, kam dávám denní úkoly synovi. Jakoby kalendář a místo psaní do kalendáře tak přilepuji suchým zipem čtverečky na kterých jsou dané úkoly. První čtvereček je volný program, každý den má po škole hodinu na hraní,aby se odreagoval, když hodina volného čau uplyne syn čtvereček z tabule sundá a dá do škatulky. Další čtvereček jsou domácí úkoly, až udělá domácí úkoly, tak čtvereček sundá a další čtvereček je třeba psaní, nebo počítání,nebo logo, nebo hodiny, to je různé, záleží jaký je den. A když sundá všechny čtverečky v daném dni, tak ví, že má volno a může si dělat co chce. Syn dle tabule ví přesně na celý týden co musí splnit,aby měl volno. Takže, když mu taky uděláš tuto pomyslnou tabuli a bude sundávat úkoly, tak bude přesně vědět, kdy bude pátek a kdy dostane slíbený časopis. Snad jsem to napsala k pochopení. Mě osobně pomohly viz. níže uvedené stránečky, kde je hodně o strukturovaných úkolech a spoustu jiných dobrých rad a pomůcek bez, kterých bych se se synem neobešla. Moc nám pomáhají. Hlavně díky tabuli není syn tak ve stresu a přesně ví jaký je den a co ho čeká. Tak slíbené stránečky: http://ojarovi.blogspot.com/2011/02/konec-blogu-o-jarovi-na-e-strankach.html
Odpovědět