Re: ADHD
Tak tedy babo raď, já ocituji co zas mám nyní já z vyšetření. Intelektová kapacita v pásmu hraniční vykonnosti, převaha neverbální složky, celkově snížená je schopnost koncetrace pozornosti pro verbální materiál. Výkony nevyrovnané i v rámci jednotlivých oblastí. Silnou stránkou jsou exekutivní funkce až nadprůměr, orientace v zorném poli, schopnost plánování, průměrné prostorové schopnosti, analýza a syntéza prostorových vztahů abstraktních prvků, zpětnovazebné mechanizmy ale k neverbální sociální úsudek, porozumění sekvencím událostí. Z verbálních funkcí ještě spodní hranice průměru dosahuje v úrovni encyklopedických znalostí a schopnost verbální abstrakce. Verbální sociální úsudek, pojmové myšlení a schopnost užití jazyka jsou však snížena do pásma hraniční vykonnosti. Výrazně oslabená, pásmo defektu je kapacita pracovní paměti. Řeč obtížně srozumitelná s nezralou artikulací, přetrvávající mhočetné dyslalie a mogilálie, vázne aktivizace slovní zásoby i organizace řeči-spontánní řeč je málo plynulá agramatická, ve verbálním projevu se často vyjadřuje heslovitě či s poměrně adekvátním využitím ustálených slovních spojení, a rčení, řeč místy působí formálně a strojeně. Jemná motorika méně obratná v důsledku oslabení vizuomotorické koordinace. Struktura osobnosti svědčí o disharmonický vývoj, výrazná je tendence k neadekvátním interpretacím reality a značná rigidita postojů, nezjišťuji závažné poruchy myšlení, které by svědčily pro psychický proces. Osobnost celkově nezralá, emotivita výrazně inhibovaná, vnitřně labilní, při snížené emoční kompetenci se pak emoce projeví v méně modulované formě ve vyhrocené emoční situaci nepřiměřeným chováním. Realitu prožívá jako neuspokojivou, svět jako nepřátelský. Výrazné agresivní napětí negativně zabarvuje prožívání, oslabuje sebepojetí.
Závěr: Dívka s disharmonickým vývojem osobnosti, prokázané organické oslabení CNS.Poruchy chování jako nadlimitní emoční zátěže v důsledku frustrací, negativní sebepojetí, kompenzačně agresicní sebeprezentace. Suspenzi na Aspergeruv syndrom vylučuji.
Tak a nýní tedy babo co to vše vlastně je.
Odpovědět