Re: Od kdy a jak se děti učí na základní škole právo?
Přírodu tam máme taky, ale když to bylo vyloženě jako samostatný téma, dělali jsme biotopy a biomy.
Takže se tam dalo řešit, co žije pospolu, co se vzájemně potřebuje, jak fungujou potravní řetězce, co se stane, když něco z něj vypadne nebo naopak když se tam dostane invazní druh bez přirozených nepřátel (např. co by vyžrala v rybníce kousek od školy naše želva Eliška a která jiná zvířata by tak přišla o potravu) atd.
A třeba u zvířat mi přijde hloupý jen tak popisovat, jak vypadají, takže se snažim řešit spíš jak jsou uzpůsobený prostředí, jak souvisí jejich vzhled s tím, jak si obstarávají potravu atd. Nějak mám pocit, že když děti nějak přijdou na to, proč (je něco tak, jak to je), tak i když ty věci zapomenou, je šance, že si je příště znovu vyvodí.
Odpovědět