5.5.2012 23:37:25 Ala
Re: Maturity - ode zdi ke zdi?
Štěpánko, já to zadáni viděla a těžší mi přišlo. Těžší v tom, že to nebyly prvoplánové úlohy, kde člověk hned tuší, jak postupovat, ale musí se nad tím zamyslet...A když máš průměrně 5 minut na jednu úlohu (120 minut/23 úloh), přidej k tomu stres a ochromení po prvním přečtení, tak si dovedu představit, že to leckdo nestíhal........Já takové úlohy považuju pro testování matematických schopností za lepší než ty prvoplánové, ale musí se tomu uzpůsobit časový limit.
Také vycházím ze zkušenosti svého bratra, který byl loni v septimě a loňskou maturitu vyšší obtížnosti dal v pohodě asi na 80% (to co nedal bylo to, co ještě nedělali) a letos má problém přesáhnout těch 70%......A to je to oproti mě kliďas, kterého nervy moc neochormují......
A taky vycházím z toho, že předpokládám, že vyšší úroveň si vybírají studenti, které matematika zajímá a jde jim (leckdy jsou to absolventi různých olympiád), takže nevidím důvod, proč by zrovna tyhle lidé měli být nepřipraveni, když jsou zvyklí řešit ledasco.....Koneckonců i na tom FB zaznělo, že problém nebyl až tak v těžkosti příkladů (spousta jich tam psala, že to v pohodě dopočítali doma), ale v nedostatku času pro tento typ příkladů.....
Jinak mě současná podoba maturity z matematiky vadí - vadí mi, že se píší kromě asi dvou úloh pouze výsledky, takže i když student ví, jak by to počítal ale ve stresu sekne třeba v poslední operaci numerickou chybu, tak má nula bodů jako by nevěděl co s tím. A pak ten počet úloh versus čas mi přijde takový, že se tam nedají dávat úlohy na zamyšlení (respektive dají, ale studenti pak nebudou stíhat jako letos). Podle mého je na 120 minut ideálních maximálně 10 úloh......
Odpovědět