Předpokládám, že si je každá škola vytváří sama. Dcerka se rozhodla na poslední chvíli podat přihlášky na dvě blízké školy. Moc šancí nevidím, protože není jedničkářka. Bohužel, měla jsem jí před pěti lety vyjednat odklad, výsledky se neustále lepší, nicméně je tam nějaká dvojka. Je inteligentní, se zájmem o přírodní vědy, ale má poruchu pozornosti a je dysgrafička, škola i přes vytvořený plán podpory tuto věc na vědomí moc nevzala, jedna učitelka ji dokonce dle mého mínění dost poškodila - letos má z angličtiny jinou a najednou je jednička. Ale jak říkám, dcerka dozrává a výsledky se neustále zlepšují. Našla jsem si loňská kritéria k přijímacímu řízení jedné ze zmiňovaných škol. Cituji: "prospěchové výsledky na ZŠ - 60 bodů získá uchazeč, jehož součet celkových průměrů za 2. pololetí 4. ročníku a 1. pololetí 5. ročníku bude 2,00; 20 bodů získá uchazeč, jehož součet celkových průměrů za 2. pololetí 4. ročníku a 1. pololetí 5. ročníku bude nejhorší ze zúčastněných."
Znamená to tedy, že dítě má šanci získat 2x70 bodů za testy z češtiny a matematiky, pak je tam maximálně 20 bodů za vědomostní olympiády a 10 za certifikát za jazyka. A pak 60 bodů POUZE v případě samých jedniček. Jako takový bonus na povzbuzení dostane žák s nejhorším prospěchem 20 bodů. Jeví se mi, že škole chce pouze jedničkáře. Protože ostatní ten rozdíl naženou dobře napsaným testem jen těžko. Známky jistě vypoví mnohé, ale promítnou se tam i postoje a dovednosti učitelů, popřípadě nevyrovnaný výkon nadaných, ale zatím dozrávajících dětí. Jaká mají nebo měly kritéria školy ve vašem okolí?
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.