9.5.2012 16:59:01 Černá kronika
Státní maturita 2012 - ohlasy
Jsou tu učitelky nebo maturanti? Jaký jsou ohlasy na letošní maturity?
Z mého pohledu:
čeština - didaktický test není ani tak o češtině, jako o schopnosti porozumět textu a schopnosti logicky uvažovat a kombinovat. Docela to šlo, bylo to asi podobně náročný jako loňský naturitní test a cvičební testy. Slohovka - témata se mi nelíbily, byly takový nijaký, ale tohle bude spíš věc názoru, někdo mohl být naopak spokojený. Vybrala jsem si popis pracovního postupu - příprava palačinek do časopisu Velký gurmán....Z češtiny mám celkem dobrý pocit.
Němčina - hrozný, hrozný, hrozný.Sla jsem tam v podstatě v beznadějným rozpoložení. Poslech absolutně nesrozumitelný, pouštěný z malýho chrchlátka, CD se dokonce na chvíli zaseklo a pár vteřin jsme nevěděli, co se děje. Jak je možný, že v televizi a v rádiu či při rozhovoru aspoň nějaký slovo sem tam zaslechnu, vstřebám a poznám, ale tady absolutně nic? Stres, tréma nebo nekvalitní přístroj? 40 vteřin na přečtení 10 otázek,pak dlouhý poslech a 15 vteřin na zaznamenání odpovědí, to si snad dělají srandu, ne? Tak jsem to křížkovala jako sportku, mám pocit zmaru pěti let.... Obě německý slohovky jsem snad zvládla podle všech jejich požadavků, ikdyž obsahově IQ tykve, dělala jsem co nejjednodušší věty...
Matika - nedělala jsem, ale od ostatních jsem slyšela, že v té lehčí verzi byly typy úloh, který v těch zkušebních testech nebyly, prý to bylo těžký.
Samozřejmě každý bude mít jiný názor na náročnost - gymnazista, maturující učeň, dálkový dospělý student...
Každopádně mám pocit, že cizí jazyk byl povýšen nad češtinu - proč u češtiny pro uspění je určeno 43% a u cizího jazyka je hranice 44%? Proč při české slohovce je 25 minut na přípravu (stihla jsem nanečisto v této době napsat celou práci) a proč v cizím jazyce jsou dvě slohovky různého typu - úřední dopis (email) a vypravování nebo článek do novin v součtu ve stejném počtu slov a ve stejném časovém limitě a navíc bez doby na přípravu? Proč v češtině není určena maximální hranice slov u slohovky, pouze minimální počet slov a proč u cizího jazyka je u obou slohovek určený interval počtu slov a jeho nedodržení i překročení se trestá odečtem bodů. Takže člověk stresovaný vlastní zkouškou, navíc náročnější díky cizímu jazyku musí neustále počítat slova, jestli dodržel debilní interval u emailu 60-70 slov a u té druhé práce 120-150 slov? Tím samozřejmě ztrácí čas, nervy i souvislost.
Ať jde Cermat ke všem čertům!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpovědět