Podívej Mirku,
vyšší úroveň se letos nepovedla, to je fakt, zato ta základní je tak na úrovni 9.třídy ZŠ, což běžní gymnazisti z víceleého gymnázia snadno spočítali až na pár úloh, kde je učivo dosud neprobrané (např. 4,5,6, 11,...atd.).
Takže tento příspěvek jsem v první chvíli považovala za vtip a ve druhé se ho pokusila okomentovat
Odvolání proti testům – základní úroveň – matematika – Jaro 2012
Možné argumenty – nedostatky v úlohách:
7.2. Není jasno jakých bodů P a Q se otázka týká. Ležících na funkci, na osách, kde?
Samozřejmě, že je naprosto jasné, jakých bodů P,Q se otázka týká, celá otázka se týká grafu funkce nepřímá úměrnost, tedy je naprosto jasné, že body mají ležet na grafu...
12 genderově nevyvážená – děvčata znají, chlapci musí počítat.
Chlapci časově znevýhodněni.
Naprostý nesmysl, proč by to měla děvčata znát a chlapci ne?
13 Testuje fyziku – vzorec pro rychlost, který žáci nemusí znát. Nepatří do matemaziky. Některé obory nemají fyziku v osnovách.
Tak to je učivo ZŠ a navíc, žáci mají k dispozici tabulky, jak jistě víte. Kromě toho, slovní úlohy tzv "o pohybu" jsou součástí matematiky....
26 Na středoškolské úrovni velice problematický termín „ekvivalentní výrazy“ v zadání. Žáci nemusí rozumět, co se po nich chce.
Pokud někdo, kdo maturuje z matematiky neví co znamená "ekvivalentní výrazy", pak se k té maturitě neměl ani dostat.