Nevadí nám, ale vidím řadu problémů:
Kluk na 1. stupni integrovaný pro ADDH: dyslexii, dysgrafii, výraznou poruchu pozornosti, výrazné problémy s motorikou a prostorovou orientací. Ve škole to brali velmi dobře, protože škola a hlavně učitel byl zaměřen na úspěch dětí. Obecně měli posunutou klasifikaci k lepším známkám a klukovi ještě přidávali, takže přes všechny problémy měl v 1.-5. třídě samé (občas tvrdě vybojované). Ve škole mu omezovali rozsah diktátů, část písemek psal třeba v kabinetu.
Ale škola hodně vycházela ze spolupráce s rodiči. Úkolů a procvičování bylo opravdu hodně, škola tím doháněla řadu aktivit co měla (každoroční ŠVP, lyže, vodu, výlet, ...). Plno věcí ho manželka musela učit podruhé (a potřetí, popáté, ... byl schopen zapomenout celou násobilku i vyjmenovaná slova).
Většinou nás to stálo 3 hodiny denně. To bylo fakt hodně.
Úkoly byly kvůli variabilitě plánů rodičů a dětí zadávány vždy ze středy na úterý. A až do 4. třídy jsme jako rodiče dostávali tištěný týdenní plán, s přehledem DÚ, učiva, písemek.
Plně ve spolupráci s rodiči byla školní tvořivá olympiáda, kde jsme jeden rok dělali obraz nebeského města, jindy model katapultu, návrh výzdoby západní (rozstřílené) stěny staroměstské mostecké věže, fotili ptáky, vytvářeli rytířský řád apod.
Ale kluk se postupem 4. třídy hodně zlepšil a učitel nás přesvědčil zkusit 8lG.Což se podařilo.
Z počátku jsme mu pomáhali s DÚ i na G, ale brzy to vyšumělo, většinu z nich si přináší hotových již ze školy (suply, zbytek hodin, polední pauza). Je v tomto hodně hospodárný. Navíc si je už tam sdílí (mají školní klub, kde mohou pracovat...). Doma píše víceméně jenom slohy a věci na PC. Spíš si občas řekne o doučení M,Fy,Ch, ale po změně učitelů se to hodně omezilo. (Původní kantor odjel na misii, což pomohlo všem

).
U dcery je to jiné, z počátku byla hodně samostatná, vše si dělala sama, měla ze školy radost. Pak musela přstoupit na jinou školu, tento elán trochu ztratila. Bohužel jim teď (6., 7. tř.) z rozhodnutí OÚ zahustili třídy na 32 dětí a díky tomu se ztratila veškerá efektivita výuky. Učitelé mají co dělat udržet kázeň a řeší to sériemi písemek, zkoušení, omezují výklad...
Výsledkem jsou 2-3hodiny denně nad úkoly (3-5 denně) a učením, což při příchodu 2x ze školy kolem mezi 16 a 17h je dost hrozné.
K tomu ještě přistupují kroužky, dcera má talent a tak ho již léta rozvíjí v ZUŠce (do 19.00 2h ). A dál nutně musí mít pohyb (na doporučení MUDr.) - byl vůbec problém najít nějaký kroužek - protože ve škole je na 2. stupni kroužků jen pomálu. Mají tam externí volejbal, kam by jí i vzali, ale chtějí 2-3 tréninky týdně. Nakonec si našla nějaké tanečky.
Myslím, že by úkolů mělo být trochu méně, výuka efektivnější, v menším počtu dětí.