12.11.2012 10:36:05 Karel
Re: Chemické názvy solí a hydrogensolí
U kluka na gymplu je to rok od roku lepší. Teď mají čtvrtletí.
Ale přesto na to má asi vliv jeho dyslexie a vůbec fakt, že nám ho nechtěli vzít ani na ZŠ, to že se snaží udržet na vyznamenání. Kluk má 1x týdně historický šerm a 1x týdně se učí být juniorským vůdcem družiny ve skautu. O víkendu ale moc ven nejezdí, je celý podzim trochu nemocný. (Děti mají problémy s imunitou a astmatem.) Na gymplu je v podstatě velmi šťastný.
Při dnech ot. dveří nám na jednom z gymplů - nevím už zda našem - říkali natvrdo, ať moc nepočítáme, že vedle G přežije nějaká mimoškolní činnost, že to většina děcek nakonec musí opustit.
Myslím, že je to tak, že si taky děti trochu zvykly významnou část učení dát na víkend a hlavně na neděli, protože v sobotu si halt odpočinou. A ač bychom rádi v neděli do sboru (do protest.kostela), tak často zdraví dětí, nebo nás, nebo vyčerpanost z práce atd. to prostě neumožní.
Co se týče holky a školy, tam je to horší, ale tam se na tom podepisuje řada faktorů. Chodí do školy tak tak na 70%, je teď každý druhý týden nemocná pár dní (bolesti v krku, viróza, teplota, občas angína). Ve třídě jich je 32, učitelé moc nezvládají kázeň, nebo jen pod trvalou hrozbou písemek. Matika jí jde velmi zvláštně: Věci které jsou o číslech jsou problém, některé logické věci ne a tak minule byla ze školy nejlepší ač neúspěšný řešitel MO v OK. Nějak se nám ty geny divně pomotaly. (Je na hranici dyskalkulie - ale jen v části mat. činností, ale PPP v 7. třídě zatím váhá se závěrem, navíc ani my ho moc nechceme, část sboru je dle manželky ze staré školy - dys-něco = blbeček = přeci nemůže mít jedničku ani z hudebky...). Já už jsem si našel cestičky, jak jí matiku doučit a vysvětlit , ze školy moc nechápe.
Protože měla smůlu, že jim na původní malé rodinné základce změnily po první třídě učitele na začínajícího arogantního nekvalifikovaného neumětela (přes půlku dětí třídu do konce šk.r. opustilo, snad už je teď lepší; který je špatně naučil i odčítání s přenosem), tak má dodnes ze začleňování trauma. A tak odmítla změnit školy i při stěhování a toto je její postoj doteď. A Befehlem jí to dát nechceme a neumíme.
Odpovědět