Re: Osmileté gymnázium anoXne?
Nikdo tu nepíše, že jsou lepší, ale že jsou jiní....a jiní prostě jsou.
Je zvláštní, že i když lidé, co osmiletým gymplem sami prošli, i rodiče těchto dětí píší, že to tak je, tak stále ti, co s tím osobní zkušenost nemají, budou tuto skupinu přesvědčovat, že si vymýšlejí, že to tak není, že základka je totéž apod.
Prostě není.
Ani jedno není lepší nebo horší samo o sobě, ale každé je vhodné pro jiný typ dětí. Je fajn, když spolu dokáží vycházet různé typy lidí a je fajn učit se to od mala, ale současná situace na ZŠ tomu opravdu nenahrává. Popelář dokáže vyjít s akademikem, pokud je pojí nějaký neutrální zájem, ale k jejich kamarádství rozhodně nestačí, že spolu budou sdílet 8 hodin denně jednu místnost, a pokud se neznají díky tomu zájmu, nebudou ho u sebe navzájem ani očekávat....
Kolektiv nedrží při sobě sám o sobě, ale právě většinou díky společnému cíli. U základkových dětí je většinou tím cílem učení se vyhnout. Na jednu stranu, proč ne, když někoho učení nebaví, je většina toho, co se učí na druhém stupni, pro něj opravdu spíš zbytečná. Ale pokud člověk chce být součástí kolektivu, kde je toto většinový názor, pak ho musí sdílet nebo se proti němu alespoň nestavět. A to bývá pro děti, které učení naopak baví (a třeba mají problémy s nějakou tou výchovou) dost obtížné, netrhat partu a snažit se s ostatními o to, aby toho učení bylo méně....
Čím dál více mám dojem, že současný druhý stupeň není vhodný ani pro děti, které se učit chtějí, ani pro ty, které se učit nechtějí. Když se sejde dobrá parta, dá se to přežít...ale jde o to "když se sejde"....
Odpovědět