Re: Nakolik být přísný u druháka?
Já bych se zkusila vžít do kůže dítěte: píše písmenka po dlouhé době, je to pro něj složitý, snaží se, nemůže si vzpomenout, je vlastně z celé situace nešťastné, protože mu to nejde, přijde maminka a dá mu sodu - jaktože to neví, na co myslí, jak hnusně píše atp. Co si asi dítě bude pak o sobě myslet? Jsem nemožný, nic mi nejde, maminka mne nemá ráda, nesnáším úkoly, nesnáším paní učitelku, nesnáším školu...
A to šlo jen o takovou blbost jako jsou písmenka!!!
Vynadáním nedocílíme toho, že se dítě zlepší, ale jen problém prohloubíme. Daleko lepší je snažit se o podporu - "Vidím, že se ti písmenka po prázdninách pletou...asi tě mrzí, že ti to nejde, tak jak dřív", "Co by pomohlo?" Chceš si projít psací písmenka v písance z loňska? Nebo si zkusíš napsat psací písmenka nejdřív vedle na papír? atp.
Hodně zdaru a trpělivosti!
Taky mám doma druháka

Odpovědět