21.10.2013 22:34:41 Arni
Nesoustředěnost ve 3.třídě
Dcera je ve spojené třídě (vesnická malotřídka), takže s páťáky jich je cca 24. Učitelka tedy asi 20min pracuje s jednou třídou, druhá si dělá samostatné úkoly. Pokud třeba páťáci něčemu nerozumí, protáhne se to a nezbyde čas na menší. Takže dcera začíná plavat v některých věcech a ikdyž se snažíme doma vše opakovat, přijde mi, že se jí např. násobilka začíná plést dohromady a dělá čím dál více chyt. Plete sčítání odčítání, v češtině se zhoršuje v chybách, je nepozorná. Stále se jí pletou při čtení některá písmenka a to i v psaní. Byli jsme na konci druhé třídy v PPP a tam to bylo vyhodnoceno jako nepotvrzená anižto vyvrácená dyslexie a nevyzrálý nervový systém (dceři vyšly některé hodnoty nadprůměrně inteligentní, naopak jinde chybovala). Máme jít do konce pololetí znova na přezkoušení. Nevím, co od toho čekat, dcera má zase novou učitelku, která ji ještě pořádně nepoznala, protože prostě nemá na děti čas, nevím tedy ani, co do své zprávy napíše (bude to posílat poštou). Abych se vyjádřila přesně, jde mi o správné stanovení diagnozy, pokud dcera nějakou má. Dá se to za takových podmínek určit, kdy má dcera každý rok novou třídní učitelku i nový kolektiv dětí a musí se stále sžívat a odráží se to i na výsledcích? Doma např. teorii čj ví skvěle, v diktátu naseká chyby. Když jí zdůrazním, ať si po sobě zopakuje, najde i chybu, ve škole na to nemá čas, protože je z posledních (nesoustředí se zcela na svou práci) a točí se to pořád dokola... Mám se v PPP snažit více prosadit své postřehy z učení doma, kde dělá chyby apod? Minule ji to moc nezajímalo, odrážela se ze zprávy ze školy...
Odpovědět