21.9.2016 9:57:39 Siena03
Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys
Syn chodí do 3. třídy s malých počtem dětí, běžná ZŠ. Dvě třetiny dětí ve třídě má ale nějaké poruchy učení diagnostikované (u holek jen dyslexie, u kluků navíc i dysgrafie), ale navíc jsou tam i děti s poruchami chování (Adhd, autista). Některé případy jsou víc jak náročné, ale prostě se to tak sešlo. Ve třídě je jeden asistent, od začátku školního roku pak mají novou paní učitelku, speciální pedagožku.
Věřím, že to musí být složitá situace a spousta věcí se ještě může změnit (je začátek roku), ale ráda bych znala zkušenosti jiných maminek nebo učitelek s podobnou třídou. Zdá se mi, že paní učitelka neví, jak nastavit výuku (a vůbec se ji nedivím). Ale plánuje hodně psaní, diktátů a psaných domácích úkolů (pro třídu plnou dysgrafiků??). Vůbec netuší, co je IVP (syn také dostal) a jak to využít s ohledem na financování asistentů. Pořád syna upozorňuje na úpravu (??). Ale třeba školní sešity neberou děti vůbec domů (odpadá zapomínání) a z chybějících věcí se nedělá věda
Nehodlám nikomu mluvit do práce, ale pár nápadů se může hodit. Může být ve třídě víc asistentů? Mohou být lépe ohodnoceni s ohledem na počet dětí s dys? Existuje doporučení jak vést výuku v takovém případě (preferované metody, časový plán..)? Mohu jako rodič nějak pomoci (krom indiv. tréninku + nápravy v PPP)?
Syn, těžký dysgrafik s mírnou poruchou čtení a pozornosti, patří mezi ty bezproblémové. Při rozumném nastavení výuky bude na škole spokojený (taková malá sbírka exotu
) - školu bych tedy nerada měnila.
Odpovědět