22.9.2016 12:01:00 hbf
Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys
Jenže komínek na pravé straně lavice mu nedopatřením shodí každý druhý spolužák, který projde okolo. Aniž by tím chtěl cokoliv vyvolat, tak spolužáka přivede k záchvatu a dostane nakládačku, jako kdyby mu chtěl vyvraždit rodinu.
Já mám zkušenost se třídou, kde byl jeden takový integrovaný dáreček a dítě se mi vracelo s tím, že mu plive do sešitů / učebnic, že ho nenechá pracovat, protože pořád něco povídá, něco mu bere, píchá ho tužkou / propiskou, mlátí ho pravítkem ...
Opravdu stojí obtěžování dvou dospělých a 29 dětí za to, že 1 dítě chodí do běžné třídy? Co to vlastně přinese tomu integrovanému dítěti?
Já si umím představit integraci u tělesně postižených, pokud to nějak rozumně umožňuje stavební dispozice školy, umím si představit integraci žáků, kteří jsou pomalejší, nesmělí...
Je to od zdi ke zdi, za nás hrozila zvláštní škola za prkotiny a dnes je snaha dostat do normální školy i ty, kteří by měli být pod dohledem statného ošetřovatele v docházkové vzdálenosti od klecového lůžka.
Mimochodem, teoreticky by integrace měla mířit i na nadané žáky, tak by mě zajímalo, jestli to v praxi probíhá? Už jenom proto, že nadaní žáci doteď nebyli od běžných žáků nijak segregováni...
Odpovědět