Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys
"Nehodlám nikomu mluvit do práce, ale pár nápadů se může hodit. Může být ve třídě víc asistentů? Mohou být lépe ohodnoceni s ohledem na počet dětí s dys? Existuje doporučení jak vést výuku v takovém případě (preferované metody, časový plán..)? Mohu jako rodič nějak pomoci (krom indiv. tréninku + nápravy v PPP)?"
Ve třídě více asistentů být může, ale AP je přidělen sice na konkrétní dítě, ale funguje jako asistent učiteli, který jej může zaúkolovat podle vlastního uvážení. Tzn., že se může věnovat i jiným dětem, které mají aktuálně problém.
Pokud by tedy měl přibýt AP nový, muselo by jej opět dostat konkrétní dítě v doporučení PPP nebo SPC.
Navíc ne vždy je více dospělých ve třídě k užitku, občas to naopak může rušit, ve třídě se hůře praktikuje pracovní klid potřebný pro soustředění při práci.
Ohodnoceni jsou klasicky - otázka je od koho by měli dostat to zmíněné lepší ohodnocení. Od ředitele jako odměnu asi těžko.
Samozřejmě, že existují pravidla či postupy, jak vést děti se spec. vzdělávacími potřebami. Bohužel při sestavě, o které píšeš, je to komplikovanější, ale je schopnostech a entusiasmu učitelky, jak se s tím vypořádá.
Odpovědět