Jarmilko, netlač tak na pilu. Mám dítě se stejnou diagnozou, u ní smíená varianta, středně těká. Ve věku tvýho "jelimana" (nemyleno ve zlém, prosím), pro ni bylo puzzle nesloitelné. kníky rala, kupovala jsem neustále a vechny serala. nevydrela u ničeho. občas jsem jí dovolila na naem stolním pc, u jednoduchých her, jako velmi snadné pexeso apod, na tom pc jí to lo lépe. potom přela přirozeně k tomu reálnému. super byly stránky hraveuceni.cz, ono to i mluví, take to i rovnou slyela. jen si dokola poutěla slova.
a jinak, u nás aktuálně, chodí do 2.tř, očekávali jsme silnou dyslexii, ale nepotvrdila se zatím, čte, a ráda. k 8.nar dostala Heidi. byla zklamaná, e dostala kníku (mimojiné), a ne hračku. pak jí učitelka v druině řekla, e Heidi jako malá taky četla, to dceru tak nadchlo, e mi teď dojatě děkovala, e jsem jí před měsícem k narozeninám dala kníku
chodí te%d po dětech a zjiuje, kdo má taky Heidi doma
u těchto dětí jsem pro přirozený vývoj, nechat je dozrát. dávat neustále podněty, u nás se hodně osvědčily společné aktivity - při cestě na logo, kdy jsme nechaly malé sourozence doma a jely jen spolu, máma a dcera, a cestou se stavily na zákusek, říkáme tomu dodneka holčičí odpoledne. nebo při vaření - logopedii děláme hlavně při činnostech, při čekání u doktora, při čekání na krouku, při cestě busem (vypadáme jako blázni), při vaření se učí angličtinu apod. neustále nabízet, a nechat, netlačit.
jinak, z jiného soudku, u nás ve kole máme dítě, průměrně chytré, ikovné na matematiku, zbytek tak normál. rodiče jsou přesvědčeni o jeho genialitě, do předkoláka do něj hustili hodně, do koly el s náskokem, díky němu se zdát vyjímečně inteligentní, ale to se teď setřelo. díky tomu tlaku z domu dítě má tiky, u teď ve 3.tř. reálně se bojím, e rodiče to dítě zničí.