ale ono to tak je, na gymplech co znám jsou nejpozději v posledních 2 ročnících volitelné semináře, takže kdo chce na techniku, může mít až 9 hodina matematiky týdně, např, nebo se zcela vyhnout přírodním vědám. u mých dětí bylo na výběr už dříve - sekunda, tercie kvarta - konverzace, cvičení ČJ a mat, IVT) kvinta až oktáva - deskritiva, konverzace z jazyků, latina. vybírají jen jeden nebo 2 předměty. v posledních 2 letech mají i víceúrovňovou matematiku a myslím že i jazyk, to nevím přesně a hodně seminářů.
Matematika ať se ti to líbí nebo ne patří k všeobecnému vzdělání, dneska z ní na gymnáziích zbyly oproti době mého studia trosky, na jiných SŠ je to ještě horší

z mé všeobecné třídy si loni státní maturitu zvolilo 25studentů ze 30, rozhodli se až v posledním, maturitním ročníku...

a protože jsme měli nedávno pomaturitní sraz, tak jsem valila bulvy, kdo všechno tu matiku ke studiu potřebuje - samozřejmě techniky všeho druhu, ale i zemědělka, ekonomka, FAMU, filda (psychologie, sociologie) a co mě zcela šokovalo, také medicína a práva

a to zmiňuji jen ty obory, kam šli "moji" studenti.
a to vůbec nemluvím o přijímacích zkouškách, takové studijní předpoklady SCIO - to je samá matika

takže ono se to dobře jedním slovem zavrhuje (matiku k ničemu nepotřebuju a nebudu potřebovat), ale skutečnost je jiná.
nevím, ráchel, co ti poradit, vím, že problémy s učitelem jste řešili jak s dcerou, tak teď se synem. jenom mohu držet palce, ať to nějak "probruslíte"

