No, to je právě to, jestli jo nebo ne...
Já před pár lety jezdila služební Fabií, nějaká ta 1,3 to byla (a soukromý auto jsem zrovna měla 2 litr) a tu u nás je jeden takový fakt prudký kopec a když jsem tou Fabií jela i sama do toho kopce, tak jsem se občas bála, že začnu couvat
Na rovince se ten rozdíl nezdál nijak výrazný, ale v kopci teda sakra jo.
On je to rozdíl, donedávna jsem jezdila s Oktávkou 2,0 a sama jsem cítila, jak je na tom autu znát, když jsem v něm jela já + dítě nebo 2 dospělý a 2 děti a naložený kufr. Ne, že by nejela 130 na dálnici, ale znát to bylo.
Jako, tlačit do kopce fakt muset nebudeš podle mě v žádným autě, ony i ty kamiony to vyjedou, že... akorát že to bude cítit... Jo, na spotřebě je silnější motor taky holt cítit
Takže bych si to rozmýšlela spíš stylem - budu-li v tom autě často jezdit jen já, tak klidně slabší motor, jednou za rok se na tu dovolenou plným autem doplazíme... Mám-li jezdit naloženým autem naprosto pravidelně, šla bych do motoru silnějšího, holt za cenu vyšší spotřeby (můj novučičký 2,5 litr má průměr asi 10 l/100 km, ale plně naložený by si určitě tak kolem těch 14 vzal...)
Mě by teda muž nedovolil to auto si koupit s motorem slabším - kdyby na tu moji krávu jsem uvažovala o motoru 1,6, tak by ho asi omylo
a to je ta moje kráva na velikost asi tak srovnatelná