26.1.2014 16:51:17 Diva.Bara
Re: Zápis do 1.třídy - jaké to bylo letos oproti minulému roku
Tino, moje zkušenost s dysfatickou dcerou - právě ve škole se začala rozvíjet nejvíc, a taky ten poslední půlrok před školou. nám taky všichni doporučovali odklad, na foniatrii na mě koukali jako na idiota, co chce dítě strkat do školy dřív, jediná logopedka mě podpořila, i v ppp se vyjádřili proti. obhájila jsem si to, právě protože dítě bylo motivované, do školy jít chtěla a šli i spolužáci ze školky, to bylo velké plus, a holt jsme byli připraveni na to, že budeme muset zabrat i doma a hodně spolupracovat se školou. jenže, věděla jsem, že další rok ve školce by jí uškodil - ona se právě rozmluvila až ve škole, a hlavně by ztratila přirozenou motivaci, která u těch šestiletých dětí většinou je.
závěr - nelitujeme, i odborníci se vyjádřili, že to bylo dobré rozhodnutí. ty problémy, které jsme očekávali a byli na ně připraveni, se neprojevily, naopak dcera začala číst a psát nad naše očekávání, ač ještě půl roku před nástupem nerozlišovala písmenka ve slovech, prostě to přirozeně naskočilo. vypadá to, že bude mít dyskalkulii, ale jestli je to jediný pozůstatek dysfázie (u dcery smíšená, středně těžká), je to skvělé. jako, ona řečník nebude, pořád potřebuje čas, aby si promyslela, co chce říct, ale to by se dalším rokem ve školce nezlepšilo, ty školkové děti by ji nijak nemotivovaly, zatímco škola ji motivovala hodně. osobně si nemyslím, že dysfatik = automatický odklad.
Odpovědět