Re: Úroveň středních škol
Aleno,
vidíš to, mně zrovna k těmto pojmům naskočilo i dost asociací...bylo by určitě zajímavé zkusit si vytvořit myšlenkovou mapu. Tohle jsou podrobnosti, jejichž podstatu ne každý pochopí, ale z nichž vychází schopnost představit si, jak některé věci fungují, je to o základních vlastnostech věcí kolem nás. Pravda je, že ne každého to zajímá a ne každý do toho dokáže proniknout. I z řad gympláků, tedy lidí, u nichž jsou určité studijní předpoklady.
Já třeba vím, že moje představivost končí na úrovni protonů a elektronů a orbitalů...pojem quark už je pro mě naprosto prázdný, protože v době, kdy jsme ho zaváděli, byl pro mě neuchopitelný a dneska, kdy už bych ho snad pobrala, mě to zase už nějak nezajímá....
A takhle je to se vším....každý z nás má v každém oboru úroveň, která odděluje, co ho zajímá, pak co je schopný pochopit, pak co je schopný se nedrtit a nakonec to, co je zcela mimo jeho možnosti.
Určit tu hranici uměle a pro všechny stejnou vede přesně k tomu, že půlka lidí je přesvědčená, že se ve škole učí hlouposti, které k ničemu nejsou, a druhá půlka má pocit, že se neučí nic pořádně.
Odpovědět