synek má zkříženou lateralitu. Přišlo se na to náhodou u logopedky-speciální pedagogičky (neměl správně r,ř).
Má dominantní levé oko, pravou ruku.... já pak vypozorovala, že i levou nohu...
Teď je ve druhé třídě a problémy s tím nemá prozatím vůbec žádné. Je premiant třídy, krásně, ale fakt krásně píše (a to nemá správný úchop tužky). Číst a psát tedy už uměl dlouho před školou - nicméně i tak to vždycky uměl dobře tak, jak to má být.
Jediné, na čem si myslím, že je to "poznat" je, že psát (a malovat) začíná jakoby proti srsti - a tedy že třeba kruh, nebo i třeba velká písmena a číslice (které se naučil psát sám ještě před školou), píše od spodu nahoru a nahoru.
Ze začátku jsem z toho byla úplně zježená, přišlo mi to strašně nepřirození a snažila jsem se ho to "naučit správně", jenže právě byl v období vzoru (byly mu necelé 2 roky) a nešlo to, pak jsem se o to pokoušela ještě párkrát a od mi pak vždycky odpověděl, že si to "bude dělat tak, jak chce on".... rezignovala jsem definitivně až po zjištění té zkřížené laterality - to mu bylo 4,5 roku....
Stejně tak jsem rezignovala na ten správný úchop - tvrdí mi, že se mu tak tužka drží špatně a že ho potom bolí ruka - takže jsem to nechala na něm - drží ji ve špetce a píše fakt moc pěkně!
Ve třídě jsem to nakonec lehce řešila s pí učkou - tak nějak jsem jí naznačila, že by bylo fajn to řešit, až kdyby byl problém s neúhledností písma - ten ovšem nebyl - pero dostal mezi prvními ve třídě
Paradoxně si myslím, že jediný problém má, když si chce vystřelit na pouti - páč jako pravák, co potřebuje mířit levým okem, to se mu to špatně k té pušce fakt špatně šteluje
- takže ostřelovač z něj asi fakt nebude