20.6.2014 13:38:56 .Katka
Re: Hudební výchova na ZŠ
Taky bych se zeptala na konkrétní SŠ, jak si to představujou.
Obávám se, že když se podíváš do RVP, tak tam najdeš věci, které běžné dítě nechodící do ZUŠ nemá šanci na ZŠ zvládnout a ani se tam pravděpodobně nedělají, tak aby ses zbytečně nevyděsila.
Příklady takového ambiciózního učiva v RVP:
intonace a vokální improvizace – diatonické postupy v durových a mollových tóninách, improvizace jednoduchých hudebních forem
záznam hudby – noty, notační programy (např. Capella, Finale, Sibelius) a další způsoby záznamu hudby
vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje – představy rytmické, melodické, tempové, dynamické, formální
pohybové vyjádření hudby v návaznosti na sémantiku hudebního díla – pantomima,
improvizace
tvorba doprovodů pro hudebně dramatické projevy
Odpovědět