Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu
Trpný rod se u nás učí v 8.-9. třídě (jedeme podle Project od OUP). Minulý průběhový tak v 7. nebo v 8., tuším. Záleží, podle jaké učebnice jedou, ale zatím co jsem viděla, mi většina učebnic přišla v posloupnosti gramatiky hodně podobná tomu, podle čeho učíme my. A k věci - půjdu k reperátu a AJ žákovi šesté třídy v srpnu jako přísedící a s kolegyní jsme se shodly, že žák musí zvládnout konverzaci - jméno, věk, odkud je, co ho baví, co má rád, něco o rodině apod. Pak to sám o sobě říct v souvislé mluvě. Pak otázky - co jsi dělal včera, co budeš dělat odpoledne. A gramatická cvičení - přít. čas prostý a průběhový, minulý čas prostý a pak ještě going to - u všeho kladná a záporná věta a otázka. A pak počitatelnost + some, any, the, a/an. Víc jsme neprobrali, učivo jsme očesali a dobere se příští rok, děti i tak mají problém toto všechno pobrat. Toliko moje zkušenost.
Jinak těžiště Aj na základce vidím v tom, aby děti mluvily, mluvily, mluvily, nestyděly se, i kdyby dělaly chyby, všechno gram. učivo převádět do praxe. Psaný projev je taky důležitý, ale sama na něm trvám víc až tak v 8. třídě, kdy jsou děti rozmluvené a správně "nastartované".
Odpovědět