Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu
Úžasný. Tak by to mělo být.
Já narážím na jeden problém, který sama nevyřeším - děti neumějí mluvit ani česky. Tedy mluvit ano, ale formulovat myšlenku ne.
Např. při úkolu: "řekni 3 věty o tom, cos dělal včera", jedna holka naprosto pohořela. Ale podle hodnocení slovíček, překladu, gramatiky, čtení (tj výslovnost) problém nebyl. Tak jsem jí chtěla napovědět a česky jsem jí řekla, co třeba mohla dělat. No a ona to naprosto bez problému a chyby přeložila. Takže spousta dětí funguje jako robotci bez vlastních názorů a nápadů.
Bohužel, v češtině se příliš času věnuje např. rozborům vět hlavních a vedlejších, ale nějak už nezbývá na jazykovou komunikaci - porozumění, argumentaci, formulaci vlastních názorů a pod.
Odpovědět