24.9.2014 12:23:07 Termix
Re: Jakým způsobem se učí váš třeťák ve škole angličtinu?
Podle mě to paní učitelka dělá správně. Dnes se nejčastěji používá komunikační metoda a ta je založená na tom, že děti prostě mluví, gramatika jako taková se bere později. Vůbec není důležité, že dítě neví, co znamenají jednotlivé věci ve staženém tvaru a je dobře, že jej používají. Angličani běžně nemluví rozloženým tvarem, takže tak.
Někdo se podivoval, že dítě ještě nezná abecedu. No já osobně nevím, k čemu mu abeceda na začátku učení cizího jazyka bude. Mnohem důležitější je, že se bude umět dítě představit a prostě bude znát slova. Děti více baví, když nějakému shluku hlásek v cizím jazyce dají fakt význam.
Učím AJ, děti, ale ne na ZŠ. A dělám to stejně. Začínáme právě takto.
Takže třeba abecedu učím až ve druhém ročníku. A rozložené tvary nijak nehrotím. Ono to prostě přijde. Každá učebnice má vlastní tým autorů, nejsou to jen takoví lingvisti, ale odborníci, psychologové a mají zkušenosti s tím, kdy a co zařadit. A má to vždy logickou návaznost. Jen je potřeba u dané sady vydržet vždy alespoň dva, tři roky. Mluvím teda o renomovaných vydavatelích, Cambridge, Oxford, Macmillan.
Pro mě by bylo důležitější, jestli má učitelka dobrou výslovnost, protože to je pak průšvih přeučovat, jestli mají děti možnost fakt slyšet angličtinu, jestli učitelka nemluví v hodinách česky, jestli děti mají možnost jazyk "prožít", ne biflovat se, mám na mysli, že třeba chodí po třídě a ty fráze, co se učí, fakt používají jakoby v praxi, prostě mezi sebou.
Odpovědět