Re: Jakým způsobem se učí váš třeťák ve škole angličtinu?
Myslím, že to učitelka dělá dobře. Nedokážu si představit, jak třeťákovi na začátku roku pitvám větu a vysvětluji gramatiku, aby pochopil, proč to tak je a není to jinak. Děti si fráze/celé věty pamatují opravdu snadno, jde jim to rychle a mají pak z učení radost, protože mají pocit, že se domluví, že je to paráda. A o to jde, aby je to bavilo a hned se jim jazyk neznechutil gramatikou. Té si později užijí víc než dost.
S výslovností - ideálně by se ji mělo dítě naučit v hodině.Ale se zkušeností, že když mám poměrně početnou skupinu a vím, že 18 dětí 5 slovíček za hodinu bezpečně naučit nedokážu, se o nějaký přepis výslovnosti pokouším. Teda to jsem začala se třeťáky, co mají jazyk od 1. třídy a je to výběrová skupina, velmi rychle pochopili ty nejdůležitější znaky. Ale ty přepisy, co jsou schopní přečíst i rodiče neangličtináři, mi přijdou docela k ničemu. Ale co učitel, to asi jiný názor. S druháky výslovnost opravdu psát nehodlám. To s nima ten čas místo toho radši strávím nějakou hrou, u které si ta slovíčka procvičí nebo jim pustím krátkou pohádku v angličtině. To jim dá rozhodně víc.
Odpovědět